کد خبر: ۵۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ 26 May 2021

پیگیری وضعیت سنخواست پس از زلزله

05 در نخستین هفته پس از وقوع دو زلزله ۵.۵ ریشتری در منطقه سنخواست از توابع استان خراسان شمالی٬ مردم شهرها و روستاهای این منطقه که تحت تاثیر این لرزه‌ها قرار گرفتند در انتظار تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات و بازسازی منازلشان هستند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،در دو زلزله 5.5 ریشتری در شهر سنخواست از توابع جاجرم در استان خراسان شمالی٬ حدود 12 واحد مسکونی به طور 100 درصد تخریب شد. برخی آمارها از تخریب 30 تا 100 تاسسیات در 47 روستا خبر می‌دهند و مردم در انتظار تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات و بازسایز منازلشان هستند.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد پیشگیری, هماهنگی فرماندهی عملیات و پاسخ به بحران در بخشداری جلگه شهر سنخواست اظهار داشت: آمار منازل مسکونی که باید مورد بازسازی و یا احداث قرار گیرد تا 48 ساعت آینده باید به تفکیک روستاها اعلام شود تا بر مبنای آن روند امور را تسریع ببخشیم.

وی در خصوص موضوع آوار برداری نیز افزود: آنچه که قابلیت استفاده را دارد نباید مورد تخریب قرار گیرد.

شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر 47 روستای استان در سه شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان درگیر زلزله هستند، تاکید کرد: تا نیمه دوم سال باید کار بازسازی و احداث این منازل به اتمام برسد لذا در هر روستای زلزله زده نماینده ویژه فرماندار مستقر شود تا مشکلات مردم این مناطق سریع تر حل شود.

گزارش‌های میدانی از روستاهای مناطق زلزله زده استان حاکی از وضعیت نامناسب زلزله زدگان و انتقاد آنان از وضعیت اسکان اضطراری است.