کد خبر: ۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ 24 June 2023
طی شش ماه و نیم اخیر در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران محقق شد:

صدور بیش از هزار نظریه کمیسیون ماده ۱۲

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از صدور بالغ بر یک هزار نظریه کمیسیون ماده ۱۲ طی دوره زمانی ۶ ماه و نیم اخیر خبر داد.

به گزارش   سازه نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه  و شهرسازی استان تهران گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیاء و همچنین تعیین زمین های دایر و تمییز بایر از موات بعهده وزارت راه و شهرسازی است و به موجب دستورالعمل صادره از وزارت مسکن و شهرسازی (وقت) مصوب ۲/۵/۱۳۶۷ تشخیص عمران و تعیین نوعیت زمین برعهده کمیسیونی موصوف به کمیسیون ماده ۱۲ محول شده است.

وی گفت: دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران طی شش ماه و نیم اخیر موفق به صدور بیش از ۱۰۰۰ نظریه کمیسیون ماده ۱۲ شده است که به معنی بررسی و رسیدگی بالغ بر ۱۵۰ پرونده در هر ماه بوده و این موضوع بیانگر رشد تقریباً دو برابری (افزایش ۱۰۰ درصدی) صدور نظریه کمیسیون ماده ۱۲ در استان تهران طی یک دهه گذشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: با عنایت به اینکه تعداد کثیری از پرونده¬های انباشتی از سنوات گذشته طی ماههای اخیر تعیین تکلیف شده است؛ شهروندانی که پی گیر موارد مربوطه از دبیرخانه کمیسیون هستند؛ می¬توانند از تاریخ اول تیر ماه سال جاری، نظریه پلاک ثبتی خود را ظرف مهلت قانونی مقرر پس از وصول پرونده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۲ دریافت دارند.