کد خبر: ۵۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ 03 January 2024
معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

حدود ۳۰ هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال در خوزستان به مرحله ساخت می‌رسد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تا پایان سال حدود ۳۰ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت می‌رسد.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا :میثم آذرسا اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ قانون نهضت ملی مسکن و اقدام ملی تا به الان در استان خوزستان حدود ۱۲ هزار واحد مسکن عملیاتی شده است و با توجه به تامین زمین و پروژه‌هایی که ظرف چند ماه اخیر فعال‌سازی شده‌اند تا پایان امسال در استان خوزستان این آمار به حدود ۳۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نهضت ملی مسکن در خوزستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان تفاهم‌نامه دو جانبه برای احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی میان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت سکاف منعقد شده است که در فاز نخست این تفاهم‌نامه جهت احداث ۱۴۲۰ واحد مسکونی در شهرستان ماهشهر زمین مورد نیاز به این شرکت جهت ساخت مسکن تحویل داده شده و قرار است این شرکت در مجموع در سراسر استان ۱۵ هزار واحد مسکن احداث کند.

آذرسا گفت: در بحث طرح جوانی جمعیت هم موضوع جدی بحث تامین زمین در استان بود که در اکثر شهرهای استان تامین زمین انجام شده است و زمین‌های تامین شده به محض تفکیک و قطعه‌بندی به متقاضیان در استان خوزستان تخصیص می‌یابد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است.