رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیکا از مرمت و بازسازی سه اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.
عملیات مرمت ساباط معین‌التجار در اهواز با بهره‌گیری از اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اُستان آغاز شده است.
محققان در نقاط مختلف جهان تلاش می‌کنند منشاء خنجر آهنین و مرموز «توت عنخ‌آمون» فرعون مشهور مصر باستان را کشف کنند، با این حال همه آن‌ها در نتایج به‌دست‌آمده با یکدیگر موافق نیستند.
یک باستان‌شناس معتقد است سازه تاریخی «استون‌هنج» به عنوان یک تقویم خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
در حالی امروز در گرانی طلا، تاریخچه زرگری یزد محو شده ولی روزگاری یزد از تولید زیورآلات شاهان ایرانی و غیرایرانی گرفته تا تحولات اجتماعی و اقتصادی پس از منسوخ شدن زری‌بافی را به خود دیده است.
اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موزه منطقه ای در حال ساخت خوزستان، بازدید کردند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خانه تاریخی کوزه‌کنانی پابرجاست و هیچ‌گونه آسیب و تخریبی به اصل بنا و معماری این خانه تاریخی که دارای ارزش و تزئینات معماری نیز هست، وارد نشده است.
سخنگوی ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش از ورود ۱۰۰ هزار گردشگر به جزیره کیش در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام ۹۸ درصد ظرفیت هتل‌ها پُر شد.
حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند.
سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی دزفول درخصوص ریزش بخشی از خانه تاریخی اشعری توضیحاتی داد.
صفحه  از ۹۸