کد خبر: ۱۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ 09 November 2014

آموزش فرهنگ صحیح استفاده از قطار و افزایش ایمنی

سازه نیوز:سید رضا سادات حسینی با اشاره به آغاز دهه ایمنی ( 14 الی 25 آبان) با شعار «ایمنی راه‌ها و مسئولیت ما» این دهه را فرصتی برای آموزش فرهنگ صحیح استفاده از قطار و افزایش ایمنی برای ساکنین محترم حاشیه ی ریل دانست ، ایشان اظهار داشت: در این ایام اداره کل راه آهن زاگرس اقدام به چاپ بنرهایی با مضمون ایمنی ریلی و همچنین ارسال پیام کوتاه با مضامین آموزشی برای شهروندان نموده است.
وی از برگزاری مانور آموزش امداد و نجات در این اداره کل خبر داد و خاطرنشان کرد: پرسنل باید برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.
مدیرکل راه آهن زاگرس از برگزاری مانور موتور سیکلت سواران در شهرستان‌های اندیمشک توسط پلیس راه آهن زاگرس خبر داد و تاکید کرد: حدود یکصد موتور سوار در این مانور شرکت کردند که تعدادی کلاه ایمنی نیز در بین شرکت کنندگان توزیع گردید.
این مسئول با اشاره به بحث ایمنی در مدارس حاشیه ریل افزود : حضور مسئولین راه آهن زاگرس و آگاه سازی دانش آموزان این مدارس با بحث ایمنی ریلی و خطرات عدم رعایت این نکات برای ساکنین حاشیه ریل از دیگر فعالیت های این اداره کل در دهه ایمنی است.
مهندس سادات حسینی نقش رسانه‌ها را در کاهش تلفات ریلی و جاده‌ای بسیار مهم خواند و اظهار داشت: اکثر سوانح و تصادفات موجود ناشی از عدم آشنایی با فرهنگ ایمنی و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط افراد سانحه دیده دانست.

افزایش 49 درصدی درآمدی حمل بار
مهندس سید رضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن زاگرس از افزایش 22 درصدی تناژ بارگیری این اداره کل در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مدیرکل راه آهن زاگرس گفت:در هفت ماهه نخست سال جاری تن کیلومتر بار حمل شده از 42165220 به 57922294 افزایش یافته که نشان از رشد 37درصدی در این بخش دارد.
مهندس سادات حسینی افزودند: در همین مدت درآمد حمل بار در راه آهن زاگرس با افزایش 49 درصدی از 21213316757 ریال در هفت ماهه نخست سال93 به 31570390743ریال در سال جاری افزایش داشته است.

بازدید:۵۰۹