کد خبر: ۱۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳ 18 November 2014

چرا ساخت و ساز غیرمجاز عادی شده است؟


سازه نیوز:معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برای رفع ابهامات و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ کاربری اراضی، لازم است ارگان‌ها و ادارات مربوطه و جهاد کشاورزی همکاری کاملی با یکدیگر داشته باشند.

علی‌رضا عالی‌پور در جلسه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درون شهری که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: زمین‌خواری در حریم شهر به صورت امری کاملا عادی در آمده و خرید و فروش و ساخت و ساز غیر مجاز در دسترس همگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازدید و بررسی اماکن حاشیه شهر توسط شهرداری، ادامه داد: یک ماه پس از اخطار به مالک ساخت و ساز غیرقانونی، جلسه بررسی وضعیت ملک برگزار می‌شود و پس از تصویب حکم، مدت زمان مهلت تخلیه و چاره‌اندیشی مالک 2 ماه خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: طبق ماده 690 شهرداری؛ برای اجرای حکم اگر مالک یا ساکنین اقدام به صحنه‌سازی کند و حق تملک را به خود دهد، قاضی مالک را به بازداشت کرده و اقدام به اجرای حکم و تخریب می‌کند.

عالی پور تصریح کرد: طبق مقررات ماده 101 قانون شهرداری‌ها، مجموعه ثبت اسناد مکلف است تقاضاهای ارائه خدمات و تفکیک اراضی را شناسایی و به سرعت پیگیری کند.

سرهنگ محمد عزیزی، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان‌های بسیاری در سطح کشور دارای منابع طبیعی هستند که لازم است به شدت تحت نظارت دولت و سایر ارگان‌های نظارتی قرار گیرد.

وی افزود: ریشه همه مشکلات زیرساختی و غیرقانونی، نبود هماهنگی و همکاری ارگان‌ها با یکدیگر است که با رفع آن، مسائل به روال عادی و استاندارد پیش خواهد رفت.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: لازم است ارایه خدمات شهری از جمله گاز، آب و برقدر کلیه مناطق، با استعلام از اداره منابع طبیعی اقدام شود زیرا مجموعه منابع طبیعی بیش از هر ارگان دیگری از وضعیت زمین‌ها اطلاع دارد.

بازدید:۷۴۷