کد خبر: ۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۳ 04 January 2015

تکمیل پروژه زیرگذر خلیج فارس اهواز


سازه نیوز:معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از تکمیل پروژه زیرگذر خلیج فارس در اتوبان آیت‌الله بهبهانی خبر داد.محمدعلی دوایی​ فر اظهار کرد: در جهت حل معضلات ترافیکی شهر اهواز لازم بود اقدامی اساسی انجام شود و از ترددهای بی​مورد مردم در خیابان​ها جلوگیری به عمل آید، لذا پروژه​هایی مانند تعریض پل سوم، روگذر چهارشیر و زیرگذر خلیج​ فارس در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زیرگذر خلیج​ فارس مسیر گردشی در تداخل مسیر تندروی شمال به جنوب در بلوار آیت​الله بهبهانی را حذف خواهد کرد و توقف​هایی که در میدان خلیج​فارس انجام می​شود، به نوعی روان​تر می​شود. پیش​بینی کار به این‌گونه بود که خط ترافیک از شمال به جنوب و بالعکس همیشه با سرعت مطمئنه و با ایمنی بیشتر صورت بگیرد که امیدواریم با راه‌اندازی این روگذر به این هدف دست یابیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: با توجه به این‌که دو شهرستان اهواز و کارون ارتباط ترافیکی دارند، ضروری است در ادامه احداث پروژه​های مرتبط با این موضوع در اهواز اقدامات لازم در شهرستان کارون نیز انجام شود.

همچنین نادر باغبان​پور، مجری تقاطع​های غیرهمسطح اهواز در خصوص مشخصات فنی پروژه زیرگذر خلیج​فارس به ایسنا گفت: عملیات ساخت این پروژه در سال ۹۱ آغاز و تا پایان عملیات ۶٫۲ میلیارد تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: طول زیرگذر ۳۳۳ متر و عرض آن در مقطع دور برگردان ۱۱ متر و ۲۰ سانتیمتر است. حدود ۵ هزار متر قالب​بندی و ۸۰۰ تن آرماتوربندی در این پروژه انجام شد.

مدیر پروژه زیرگذر خلیج​فارس اظهارکرد: همچنین تعداد ۵۳۰ شمع بتنی به قطر ۶۰ سانتیمتر و با عمق ۱۲ متر برای حفاظت از دیواره تونل استفاده شد. ۳۰۰ مترمکعب سنگ​کاری و ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن​ریزی و ۲۰ تا ۲۱ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری برای این پروژه صورت گرفت.

باغبان‌پور افزود: همچنین حدود ۳۰ هزار مترمربع آسفالت در مقطع زیرگذر استفاده شد و اکنون کار عملیاتی در این پروژه به پایان رسیده و پروژه آماده بهره​برداری است. زیرگذر خلیج​فارس اولین زیرگذر کلانشهر اهواز است با این نوع سازه و با چنین کیفیت کار ساخته می​شود. امید است در روان​سازی ترافیکی شهر مؤثر باشد.

بازدید:۴۷۹
برچسب ها: زیرگذر ، خلیج فارس ، اهواز