کد خبر: ۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۳ 07 January 2015

اماکن عمومی خوزستان برای معلولان مناسب سازی نشده اند


سازه نیوز:مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در جلسه مناسب سازی معابر ویژه جانبازان و معلولین گفت: در این زمینه در ابتدای راه هستیم و لازم است شهرداری ها طبق یک برنامه زمان بندی شده مناسب، اقدامات لازم را در جهت مناسب سازی معابر انجام دهند.
مهرداد کاظمی نژاد  اظهار کرد: علیرغم وجود محدودیت های اعتباری، می توان در زمینه مناسب سازی معابر جهت استفاده جانبازان و معلولان در استان خوزستان کارهایی را انجام داد.
وی به برخی از مکان های عمومی از جمله بازار ماهی، تره بار، بانک ها و پایانه های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این اماکن، فضا برای استفاده جانبازان و معلولان اقدامات لازم جهت مناسب سازی صورت نگرفته است؛ به طور نمونه برخی بانک ها، خودپردازهایی در سطح شهر دارند که نه تنها معلولان نمی توانند از آنها استفاده کنند بلکه افراد سالم نیز به سختی قادر به استفاده از این دستگاه ها هستند.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در خصوص پایانه های حمل ونقل نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه ها زیر نظر شهرداری ها هستند، لازم است جهت سوار شدن جانبازان و معلولان به خصوص افراد دارای ویلچر، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
به گزارش ایسنا همچنین در این جلسه؛ غلامرضا صدیق راد، مدیر کل بهزیستی استان خوزستان اظهار کرد: این هشتمین جلسه مناسب سازی معابر جهت استفاده جانبازان و معلولان است که برگزار می شود و این اهمیت موضوع را برای استان نشان می دهد اما علاوه بر معابر شهری که مناسب سازی آن ها برای استفاده این افراد بسیار حائز اهمیت است، ادارات، دانشگاه ها و مراکز درمانی نیز در جهت مناسب سازی معابر و فضای خود برای استفاده معلولین و جانبازان، باید اقدامات لازم را انجام دهند.
حمیدی که به نمایندگی از جامعه معلولان استان خوزستان در این جلسه حضور داشت، گفت: به نظر نمی رسد که برای مناسب سازی معابر هزینه خاصی نیاز باشد چرا که می توان در پروژه هایی که برای پیاده رو سازی به اجرا در می آیند؛ ورودی پیاده رو ها را با شیبی ملایم ساخت تا تردد جانبازان و معلولان به این شیوه راحت تر شود.
وی همچنین در خصوص استفاده موتورسواران از محل عبور جانبازان و معلولان در معابر شهری و ورود آن ها به محل پیاده رو، گفت: در این زمینه نیازی به قانون سازی نیست چرا که ما قانون داریم که مشخص کرده تعدی سوار رو به پیاده رو جرم محسوب می شود لذا استفاده موتورسواران از این محل ها برای ورود به پیاده رو ها تخلف تشخیص داده شده و باید جریمه شود.
حمیدی اظهار کرد: در میان شهرستان های استان خوزستان می توان به جرات گفت که آبادان در بحث مناسب سازی معابر و فضاهای خود جهت استفاده جانبازان و معلولان در مقایسه با دیگر شهرستان ها پیشرو تر بوده است.

مرجع:هورنیوز

بازدید:۱۰۵۵
برچسب ها: معلولان