کد خبر: ۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ 17 February 2015

علی ابن مهزیار و بی مهری ما اهوازی ها

سازه نیوز: آرامگاه و ضریح علی ابن اسماعیل مهزیار اهوازی سالها  در "محله عامری" بعنوان قدیمی ترین منطقه و نقطه تاریخی اهواز چون نگینی درخشان به شهر ما زینت و جاذبه معنوی بخشیده و به پناهگاه مومنان خداجو و درگاه تقرب به آستان قدس ربوبی و منزلگاه دوستداران راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  تبدیل شده است.


یکی از هزاران جلوه فرهنگی و تاریخی معرف اهواز در جهان تشیع و ایران وجود بقعه علی ابن مهزیار است که در عداد مشخصات شناسنامه فرهنگی شهر نخل های استوار و مردمان مهمان نواز و کارون   می باشد.
ساکنان محله عامری نیز طی سالیان دراز میزبان شایسته ای برای علی ابن مهزیار و خادمان دلسوزی جهت سرزندگی این آرامگاه معنوی بوده اند و همگان به نیکی از حسن ضیافت آنان یاد می کنند.
۴ سالی است که شاید بدلیل کج سلیقگی یکجا بنیاد این بنیان تاریخی به انگیزه تبدیل به احسن و طرح نو در انداختن فرو ریخت و به تلی از نخاله های ساختمانی تبدیل شد و ماوای دلهای مومنان تخریب گردید.
همگان به این امید دل به تدبیر مدیران استان بستند که شاید از باب عشق به اولیاء الله در اندک زمانی این بقعه ، حیات دوباره خویش را بدست بیاورد ،غافل از اینکه بروکراسی اداری ، نبود اعتبارات و سوء تدبیر این سودا را نقش برآب ساخت .
حضور انبوه و  مستمر زائران تحت شعاع این برنامگی قرار گرفت و اکنون علیرغم اتمام اسکلت بندی و چادرکشی دور ستون های بتنی لیک زیارت جمع های مومنان بویژه در این شب های سرد زمستان همچنان با چالش های جدی مواجه است.


امشب توفیق الهی رفیق شد و به زیارت بقعه علی ابن مهزیار رفتیم اما دو نکته موجبات تکدر خاطر را فراهم ساخت:
با وجود تبلیغات گسترده و صرف حدود ۶۰ میلیارد از اعتبارات استانی و نیز هزینه درآمدهای سالانه بقعه که بالغ بر ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون، اما همچنان عملیات عمرانی و تکمیل آن نیمه تمام مانده و سوز سرما و کف ناهموار و سیمانی آن  باعث آزار زائران شده بویژه اینکه تا یک ماه دیگر باید به استقبال حدود ۲میلیون گردشگر و زائر تحت عنوان تورهای راهیان نور برویم
جمعیت اندک و انگشت شمار زائران در شب های عادی (غیر سه شنبه شب و پنج شنبه شب) و بی مهری ما اهوازی ها به آستان علی ابن مهزیار بر این غربت افزوده است.انتظار می رود در همین شبکه های اجتماعی شاهد تشویق دوستان و خانواده برای راه اندازی تورهای  زیارتی داخل شهری تحت عنوان "شب های ضیافت معنوی اهواز" باشیم تا گرد غربت را از این بقعه مبارکه بزداییم.البته اوقاف با همکاری شهرداری اهواز و سازمان گردشگری میتوانند میزبان این شب های معنوی باشند.


امشب یک نکته باعث دلگرمی بنده شد و ان حضور معصومانه نوجوانان مسجد هادی آباد کوت عبدالله که بصورت دسته جمعی به زیارت علی ابن مهزیار آمده بودند و این نشان از پیشتازی فرزندان این خطه در فعالیت های فرهنگی و معنوی دارد.

مرجع:خوزانلاین-نعیم حمیدی


بازدید:۱۳۷۴
برچسب ها: مهزیار اهوازی