کد خبر: ۲۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ 17 February 2015
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری نوژان کارون:

سازمان های مردم نهاد از نظر اقتصادی توانمند نیستند

سازه نیوز: مجید کیوانی اظهار کرد: سازمان مردم‌نهاد در معنایی کلی، سازمانی است که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش مهمی به‌عنوان واسطه بین مردم و نهادهای حکومتی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در سطح جهان، سازمان‌های مردم‌ نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند، بهبود وضعیت محیط‌ زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر، بالا‌ بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌ پذیر یا مطرح‌کردن یک برنامه مشترک و دسته‌ جمعی از معمول‌ترین برنامه‌های سازمان‌های مردم‌ نهاد در دنیاست.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری نوژان کارون خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد پیوند میان مردم و دولت هستند و برای اطلاع رسانی به مردم در زمینه های مخالف به اختیار نیاز دارند.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد در ترغیب مسئولان به اقدامات در زمینه گرد و خاک های خوزستان اشاره کرد و گفت: انجمن های محیط زیست در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده اند ااما سازمان های مردم نهاد به دلیل اینکه از نظر اقتصادی مشکل دارند این کار را انجام نداده اند.

کیوانی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد از نظر اقتصادی و رسانه ای توانمند نیستند عنوان کرد: به عنوان مثال سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی می توانند اطلاعاتی در زمینه نقش گرد و خاک ها و وضعیت جوی روزهای اخیر خوزستان بر آثار باستانی و تخریب آن ها را به اطلاع مردم برسانند زیرا یک مشکل عمومی است.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نباید ساخته دست دولت باشند بلکه باید دولت یار باشند اذعان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست همه ماموریت ها را خودش انجام دهد و قطعا به برون سپاری به سازمان های مردم نهاد نیاز دارد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری نوژان کارون اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی خوزستان می تواند برخی بخش های حمایت از آثار باستانی را به انجمن های مردم نهاد بدهد تا کار کنند البته نه اینکه حالت گدا پروری داشته باشد.

وی در ادامه به انتخابات نماینده انجمن های مردم نهاد استان خوزستان اشاره کرد و گفت: انتخابات مذکور که قرار بود روز چهارشنبه ۲۹ بهمن برگزار گردد به دلیل شرایط خاص جوی استان به یکشنبه سوم اسفند موکول گردید.

کیوانی افزود: امسال رئیس دولت یازدهم تاکید فراوانی بر استفاده از ظرفیت این سازمان ها داشته بنابراین کسی که انتخاب می شود مسئولیت سنگینی دارد و نباید از مسئولیتی که به عهده گرفته، بترسد.

مرجع: اکسین پرس

بازدید:۹۹۱