کد خبر: ۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ 25 February 2015
برگزاری همایش روز مهندسی و دستاوردهای علمی و صنعتی

بهمنی: تمام دنیا مدیون امپراتوری مهندسی ایران است


حیدر بهمنی در همایش روز مهندسی و دستاوردهای علمی و صنعتی در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی فجر اهواز افزود:۱۱۰ دستگاه حفاری در کشور فعالیت می کند که ۷۵دستگاه از این تعداد در اختیار شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد:پس از انقلاب اسلامی، چهار هزار حلقه چاه نفت و گاز در کشور به دست توانمند متخصصان و نیروهای داخلی حفاری شد و عمق چاه ها که پیش از این به چهار هزار متر نیز، نمی رسید هم اینک تا شش هزار متر نیز افزایش یافته است.

IMG_9768

شرکت ملی حفاری ایران در اول دی سال ۵۸ تاسیس شد و فعالیت خود را با شش دستگاه حفاری آغاز کرد.

این شرکت، به لحاظ دامنه عملیاتی، از بزرگترین شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران به شمار می رود که از شمالی ترین مناطق اعم از سرخس، خانگیران تا مرکزی، غرب، جنوب غربی و تا جنوبی ترین مناطق شامل خلیج فارس، پارس جنوبی و بطور کلی، در بیش از ۱۰ استان کشور، که امکان استحصال نفت و گاز وجود داشته باشد، فعالیت می کند.

شرکت ملی حفاری هم اکنون، با افزایش دستگاه های حفاری و توسعه خدمات فنی ومهندسی و با بهره گیری از بیش از ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی ، عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی چاه های نفت و گاز را در کشور انجام می دهد.

برخی قوانین اقتصادی، ضد تولید است

IMG_9970

در ادامه محمداسماعیل کفایتی با بیان منویات مام معظم رهبری در خصوص تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی، گفت:تغییر نگاه ها از مصرف گرایی به تولید و کار آفرینی و محور قرار گرفتن تولید، از پایه های اساسی تحقق فرمان رهبری است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین به نفع تولید و کارآفرینی، گفت:در این عرصه باید از اقتصاد دانش محور حمایت کرد.

کفایتی گفت: اگر قوانین کشور، فرصت فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذرا و کارآفرین را ایجاد نکند به سد راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه تحولگرایی به وقوع پیوست

IMG_0083

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این آیین، گفت:اساسی ترین و مهم ترین محوری که توانست انقلاب را با نگرش جدید در عرصه جهانی معرفی کند، تحولگرایی و نهادینه شدن قوانین و دستورات اسلام در جامعه بود.

سردار حسن شاهوارپور گفت:امام خمینی (ره)با تکیه بر خداوند متعال و پشتیبانی مردم به ویژه جوانان، در مسیر تحول گام برداشت و به پیروزی رسید.

در پایان این مراسم از سه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان مهران امامی، آرزو افشار باقری و حسن کاووسی بلوطکی به عنوان مهندس برتر تقدیر شد.

IMG_0253

بازدید:۱۵۴۳