توقف 10 روزه حفاري تونل به علت تغيير بافت زمين

سازه نیوز:به گزارش پایگاه خبری صنعت ساختمان خوزستان وبه نقل از ایسنا:مدير عامل سازمان قطار شهري اهواز گفت: پس از توقف 10 روزه در حفاري، يكشنبه آينده حفاري تونل مترو مجددا شروع ميشود.
عباس هلاكويي اظهار كرد: بافت خاك اهواز در نواحي مختلف، متفاوت است. پيش از اين دستگاه TBM در ناحيهاي كه بافت خاك مخلوطي از گل، آب و لجن بوده حفاري كرده است ولي به دليل ورود TBMبه بافت ديگري از خاك، حفاري تونل مترو با مشكل مواجه شده است.
وي افزود: هنگامي كه دستگاه حفار در ناحيه فعلي كه بافت خاك آن از گِل فشرده است حفاري ميكند، مخلوط گِل و آب بسيار لغزنده شده و حفاري با مشكل مواجه ميشود. به همين علت حفاري از يك هفته پيش متوقف شده است.
هلاكويي گفت: براي ادامه حفاري لازم است دندههاي جلو دستگاه TBM تعويض و با بافت خاك منطقه فعلي متناسب شود. به همين منظور از چند غواص حرفهاي كشور براي تعويض دندههاي جلوTBM كمك گرفته شد كه در حال انجام عمليات مورد نظراند.
مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز، گفت: طبق گفته كارشناسان پروژه، تعويض دندههاي قطار شهري طي 10 روز صورت ميگيرد و عمليات تا يكشنبه آينده تمام ميشود. در صورت تعويض دندههاي جلو دستگاه TBM، حفاري تونل مجددا آغاز ميشود.
وي خاطرنشان كرد: حفاري تونل قطار شهري تاكنون تا طول 80 متر پيش رفته است. ميانگين حفاري روزانه تونل پس از توقف يك ماهه حدود يك متر بوده است كه اين ميزان حفاري قابل قبول نيست.