کد خبر: ۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ 17 April 2013

درخشش دانشجویان ایذه ای در مسابقات سازه ماکارونی

چهارمین دوره مسابقات سازه های ماکارونی به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری ایذه پرس و به نقل از مهر، این مسابقات روز دوشنبه با شرکت 12 دانشگاه از سطح استان خوزستان در دو گرایش سبک و سنگین با حضور 25 تیم در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برگزار شد.

مصطفی انصاری دبیر انجمن علمی دانشجویی عمران در خصوص ویژگی های این دوره از مسابقات اظهار کرد: چهارمین دوره مسابقات سازه های ماکارونی با شركت به ترتیب 32 و 26 تیم ‌دانشجویی در دو گرایش سبك و سنگین از دانشگاه های شهید چمران اهواز، پیام نور اهواز، مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه صنعت نفت اهواز و آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، دانشگاه ‌های آزاد اسلامی و صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه آزاد اسلامی ایذه برگزار شد.



وی افزود: در گرایش سازه های سبك، سازه باید بتواند وزنه 10 كیلوگرمی را حداقل به مدت سه دقیقه تحمل كند؛ در بخش سازه سنگین بیشتر بر تحمل وزنی سازه تاكید می شود و معیار انتخاب سازه‌های برتر، تحمل وزن بیشتر است.

انصاری تصریح کرد: این مسابقات توسط انجمن علمی‌ دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و هیئت داوران متشكل از دانشجویان حائز رتبه در دوره های قبلی این مسابقات بود.

در این مراسم تیمهای دانشگاه های استان خوزستان ابتدا در گرایش سبک و سپس سنگین به بارگذاری سازه های خود پرداختند که هیئت داوران پس از داوری تیم های برتر را انتخاب کردند.

بر همین اساس در بخش سبک، تیم Truss2 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه اول شد. تیم Truss1 از علوم تحقیقات خوزستان و تیم تاریانا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوا به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش سنگین نیز تیم Truss1 از علوم تحقیقات خوزستان در جایگاه نخست قرار گرفت. تیم ایران Truss از جهاد دانشگاهی خوزستان دوم شد و تیم Truss2 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه بر سکوی سوم قرار گرفت.

در پایان، به برندگان این مسابقه در گرایش سنگین به ترتیب به تیمهای اول تا سوم 800، 600 و 400 هزار تومان و در گرایش سبک به ترتیب 500، 350 و 200 هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد.
a

بازدید:۷۳۳