کد خبر: ۱۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ 17 August 2014

نمایشگاه دائمی ساختمان به شکل مجازی شکل بگیرد


در جریان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان مهندس مهدی حق بین و دکتر حمید بدیعی از اعضای هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور از غرفه مجتمع رسانه ای صنعت ساختمان بازدید کردند.


مهدی حق بین، نایب رییس دوم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جریان این بازدید در گفتگو با خبرنگار «صما» گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان نسبت به سالهای گذشته پر رونق تر برگزار شده و برپایی این نمایشگاه در هر سال می تواند محلی برای تبادل افکار دست اندرکاران ساختمان و رسانه ها باشد.
وی در ادامه افزود: در جریان برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها رسانه ها می توانند به گونه ای عمل کنند که ضمن ایجاد همدلی میان فعالان و دست اندرکاران صنعت ساختمان، حلقه های مفقوده ساخت و ساز به یکدیگر پیوند دهیم.
ساختمان
حق بین با اشاره به اینکه دانش فنی اعضای نظام مهندسی با حضور در نمایشگاه هایی مانند صنعت ساختمان ارتقا می یابد، گفت: امیدواریم هر ساله نحوه برگزاری و کیفیت نمایشگاه بهتر شود و به نتایج مطلوبی دست بیابیم.
وی در مورد نحوه برگزاری و کیفیت نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان می توان بهتر از اینها برگزار شود اما اگر دست اندرکاران مربوطه، برپایی این نمایشگاه را به گونه ای سازماندهی کنند که تشکل ها، صاحبان صنایع و مدیران بتوانند در ارتباط با موضوعات مختلف تبادل افکار داشته باشند، بسیار خوب است.
حق بین اظهار داشت: امسال در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور شرکتهای خارجی نسبت به سالهای قبل افزایش یافته و تداوم این موضوع در سالهای آینده می تواند کمک ویژه ای به دست اندرکاران این حوزه کند تا مساکنی در شان مردم احداث کنند.
این عضو هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: برای ایجاد تعامل بهتر و بیشتر میان شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان، باید ضمن توسعه نمایشگاه زیر ساخت ها مورد اصلاح قرار بگیرد.
نمایشگاه دائمی ساختمان با رعایت کامل استانداردهای فنی و به شکل مجازی شکل بگیرد
در این بازدید حمید بدیعی، دیگر عضو هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه صنعت ساختمان بخش وسیعی از اقتصاد کشور را شامل می شود، گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان پرداختن به حلقه مفقوده ای است که این صنعت به آن نیاز دارد.
وی در گفتگو با خبرنگار "صما" اظهار داشت: یقینا برگزاری چنین نمایشگاهی در جهت خدمت به مردم، کمک به سازندگان، مهندسان، کاردان ها و تمام افرادی است که در تولید ساختمان نقش دارند.
ساختمان
بدیعی در ادامه افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان کمکی به مردم است تا مصالح و کالاهای جدید را بشناسند و حقوق خود را بهتر و بیشتر از گذشته از سازندگان و تولیدکنندگان ساختمان مطالبه کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد حضور شرکتهای فاقد استاندارد و گواهینامه فنی در نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: البته صرف برگزاری نمایشگاهها می تواند زمینه ساز چنین مسایلی باشد و مردم نمی توانند کالاهای مختلف را در یک رقابت کاملا شفاف ببینند اما اگر مسئولان مربوطه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در مورد این موضوع که وجود نشان استاندارد جزء حقوق بهره برداران است را به عمل بیاورند ، به تدریج شرکتهای فاقد استانداردها ملزم می شوند که خود را تطبیق دهند و ارتقای کیفیت ببخشند و یا به طور خودکار از چرخه رقابت حذف می شوند و به نظر بنده نمایشگاه می تواند این زمینه را فراهم کند.
بدیعی با تاکید بر اینکه رسانه ها در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: رسانه ها باید این موضوع را اطلاع رسانی کنند که نشان استاندارد و مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین رعایت و حقوق مردم تامین شود.
عضو هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را اقدام خوبی دانست و گفت: پیشنهاد مشخص بنده به رسانه ها این است که کمک کنند تا نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان با رعایت کامل استانداردهای فنی و به شکل مجازی در کشور شکل بگیرد که تمام سازندگان و تولیدکنندگان ساختمان، سازمان های دست اندرکار و مردم بتوانند به طور مستمر و دائمی به انواع کالاها و خدمات این صنعت اعم از تولید داخل و خارج دست پیدا کنند.
برچسب ها: نمایشگاه ، ساختمان