کد خبر: ۴۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ 22 May 2018

شناسایی 22 چشمه آبگرم معدنی در شهرستان نیر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: 22 چشمه آبگرم معدنی در این شهرستان ‌شناسایی شده و بخشی از ظرفیت گردشگری این منطقه است.


ایرج سپیدکار با اعلام این خبر تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان نیر از چشمه‌های متعدد آبگرم برخوردار بوده، بسیاری از آن‌ها ناشناخته مانده است.

وی با اشاره به اینکه صرفا 12 مورد از چشمه‌ها شناخته  شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در منطقه نمونه گردشگری سقزچی دو آبگرم شامل ایستی سو و دیبسیز گول وجود دارد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اضافه کرد: در منطقه نمونه گردشگری قره شیران نیز دو آبگرم معدنی به صورت حمام روباز مورد استفاده اهالی ساکن است.

به گفته سپیدکار در منطقه نمونه گردشگری سبلان نیز دو آبگرم شامل برجلو و قینرچه از اعجازهای طبیعت این منطقه است و آبگرم معدنی قینرچه نیر با 87 درجه گرم ترین آب گرم این منطقه است.

او با اشاره به وجود آبگرم معدنی در سرچشمه رود بالخلی چای از شهرستان نیر ادامه داد: به دلیل اینکه آبگرم‌های این منطقه بی کربناته هستند، خواص درمانی برای امراض پوستی، درد مفاصل و روماتیسم دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اضافه کرد: آب های گرم معدنی شهرستان نیر ظرفیت کم نظیر گردشگری این منطقه است.

‌سپیدکار افزود: به منظور ساماندهی و احداث مجتمع‌های آبگرم از ایده‌های جدید سرمایه گذاران توانمند استقبال می‌‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: چشمه آبگرم