کد خبر: ۱۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ 04 February 2014

سرمایه‌گذاری و مشارکت در اهواز فاقد یک شیوه‌نامه مدون است


سازه نیوز: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت متاسفانه در اهواز فاقد یک شیوه‌نامه صحیح و مدون است و مشکلات عدیده‌ای در بحث مشارکت‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام کاظم سواری شامگاه دوشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای شهر اهواز در خصوص لایحه اصلاح شیوه نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت متاسفانه در اهواز فاقد یک شیوه‌نامه صحیح و مدون است و مشکلات عدیده‌ای در بحث مشارکت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: نخستین گام در بحث مشارکت‌ها این است که آن را قانونمند کنیم و برای این مهم شیوه نامه خوبی تدوین شده است.

در ادامه این جلسه معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی  شهرداری اهواز نیز عنوان کرد: یکی از نکات مثبت این شیوه‌نامه نسبت به کلانشهر‌های دیگر این است که در اکثر شیوه نامه‌های قبل، شورای شهر نقش کمرنگی داشته است و نقش وزرات کشور پررنگ‌تر بوده است.

محمد صفری اضافه کرد: این مسئله باعث شده بود که کارهای سرمایه‌گذاری از زمین شورا خارج شود و اما ما این ترکیب را تغییر دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در شکل پروژه‌های مشارکتی نوع سرمایه‌گذاری را مشخص کردیم و اگر شهرداری بخواهد پروژه‌های عمرانی را اجرایی کند با این شیوه‌نامه به جای پرداخت 100 درصد نقدی از سایر روش‌ها مانند تها‌تر با زمین و ملک و... انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در شهر مشهد سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکتی بسته شد در حالی که در اهواز این رقم صفر بوده است.

مرجع: خبرگزاری فارس

بازدید:۲۹۸