کد خبر: ۱۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ 09 March 2014

کیانپارس سال 1404


سازه نیوز:خیابان شهیدچمران به عنوان بخشی از شناسنامه جدید کلان شهر اهواز ،از نظر زیبا شناختی فاقد مولفه های لازم می باشد.فقدان طرح جامع ،سطحی نگری شهرداری،اعمال سلیقه ها،عدم ثبات مدیریتی،کسب درآمد جهت شهرداری به هر قیمتی و ... باعث شده منطقه کیانپارس از منظر شهری دچار آشفتگی فراوان گردد.
تغییرمدیریت کلان شهرداری و نیز شورای شهر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور مجدانه شهرداری وسازمان نظام مهندسی ،برنامه ایی مدون و کارشناسی شده به عنوان نقشه راه ترسیم گردد که در سال 1404 شهری در خور تحسین همگان داشته باشیم.در همین راستا مجموعه پیشنهادات زیر ارائه می گردد:

index 664
1-سمبل اصلی شهر اهواز پل های چندگانه می باشند ولیکن در کنار آن کیانپارس به عنوان هویت جدیدی از شهر نیاز به یک نماد منحصر بفرد در یکی از میادینش دارد.فلکه آخرکیانپارس با مساحت فراوان بهترین مکان برای ارائه کاری حجمی و ماندگار و با چشم انداز وسیع از تمام جهات می باشد.
2-پیاده رو هایی با ارتفاعهای متغییر ونیز عرض های غیر یکنواخت در طول خیابان شهید چمران بسیار چشم خراش می باشد.استفاده از کفپوش های سیمانی و یا موزاییک با رنگهای متنوع!،سایبان ها با پیش آمدگی های مختلف چهره ایی نازیبا به این خیابان بخشیده است.خیابان شهید چمران نیاز به طراحی مدرن جهت پیاده رو ها و نیز سایبان های آن دارد که البته امیدواریم از تجربه خیابان طالقانی استفاده نشود که طراحی نمای آن کمتر از فاجعه نبود.
3-به عقیده نگارنده دیر یا زود شهرداری لاجرم به مسدود کردن کامل خیابان شهید چمران (همچون خیابان سلمان فارسی) خواهد شد .بهتر است زیر ساخت های لازمه امروز تهیه گردد و با بررسی کارشناسان و نخبگان طرح جامع و کامل ارائه گردد.حذف فضای سبز وسط خیابان و انتقال آن به دوطرف ،ایجاد مسیر حمل و نقل عمومی در دو مسیر رفت و برگشت و نیز ایجاد خط ویژه دوچرخه به عنوان پیشنهاد ارائه می گردد.
4-تشکیل کمیته ای از نخبگان و کارشناسان جهت تصویب طرح نمای ساختمانهای خیابان شهید چمران و حتی ارائه پیشنهاد و راهنمایی لازم در این زمینه به مالکان .
5-ساماندهی به وضعیت نمای برخی ازساختمانهای قدیمی مشرف به خیابان شهید چمران و علی الخصوص دیوار بتنی حدفاصل خیابان 13 تا 17شرقی.
6-طراحی ایستگاه های اتوبوس با افق نیاز های سال 1404 که به طور مثال می توان در بین علاقه مندان مسابقه معماری در این زمینه برگزار کرد.
7-ایجاد ایستگاه مطالعه با فضای مناسب و ارائه کتاب و روزنامه در اختیار علاقه مندان و البته اینترنت!
8-استفاده از خلاقیت هنرمندانه نورپردازی اماکن و خیابان ها و پذیرفتن این نکته که معنی نور پردازی فقط نصب ریسه ای از چراغها نمی باشد.
9-جای خالی المان های حجمی تبلیغاتی و یا فرهنگی که معرف شهر اهواز باشد در این خیابان محسوس می باشد.
10- متوقف کردن صدور مجوز ساختمانهای پزشکان که بدون هیچ گونه ضابطه وبه صورت بی رویه صورت پذیرفته است.

بازدید:۱۶۸۶
اسفندیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
با تشکر از اقای مهندس رضا ادیبی فر بابت این مقاله .ان شاءالله شهرداری از نظرات کارشناسان دلسوز استفاده نماید