کد خبر: ۱۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ 03 July 2014

آیا قطارشوراهای شهر خوزستان روی ریل استیضاح افتاده است؟


سازه نیوز:یکشنبه شب و در راستای اجرای ماده 73 قانون وظایف و اختیارات شوراها، جلسه استیضاح شهردار اندیمشک در محل شورای شهر برگزار گردید و با هشت رای موافق از 11 رای شهردار اندیمشک از سمت خود عزل شد. مخالفان شهردار عملکرد ضعیف در حوزه نظافت، فضای سبز، آسفالت معابر، عدم همت در مبارزه با فساد در شهرداری، جذب غیرقانونی نیروها در شهرداری، انتقال نیروهای فصلی به اداری و عدم برخورد با تصرفات فضای سبز را از عمده دلایل استیضاح برشمرند.

 

این درحالی است که اوایل خرداد ماه نیز شهردار بهبهان استعفای خود را به شورای شهر تقدیم کرد و شنیده ها حکایت از آن داشت که این استعفا به درخواست اکثریت اعضای شواری شهر بوده که شاید بتوان گفت استیضاح مسالمت آمیز در شورای شهر بهبهان رخ داد.

23140_590

اخیرا نیز زمزمه هایی بگوش می رسد که در یکی از شهرهای بزرگ استان نیز اکثریت اعضای شورای شهر عزم خود را جزم کرده اند تا یکی دیگر از شهرداران را از کرسی مدیریت شهری به پایین بکشند.

تغییر مسیر و رفتن قطار فعالیت شوراها به ریل استیضاح خصوصا آنکه ذهن شهروندان خوزستانی از استیضاح های دنباله دار شهرداران در دوره های پیشین - بویژه دوره سوم - شورای شهر خالی نیست، نیازمند بررسی از سوی مسئولین مربوطه در استانداری و کارشناسان می باشد چرا که در نبود ثبات مدیریت شهری، کور سوی امیدی هم که به بهبود وضعیت شهرهای استان وجود دارد نیز از بین خواهد رفت.

مشکلات مالی شهرداری ها به تبع برخی برخی مشکلات در کشور از عمده ترین دلایلی است که نارضایتی را از شهرداری ها افزایش داده است. همچنین برخی معتقدند افزایش تعداد اعضای شواری شهر در دوره چهارم و طبیعتا افزایش خواسته ها و توقعات اعضاء، شهرداران را که از یک سو می بایست با مشکلات فراوان در حوزه مدیریت خود دست و پنجه نرم کنند، در زمین شورا زمین گیر می کند.

مرجع:خوز نیوز

بازدید:۳۳۶