کد خبر: ۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۳ 07 July 2014

زمان تکمیل طرح‌های عمرانی ملی 3 برابر شده است


سازه نیوز:معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل تخصص و تامین بودجه طرح های عمرانی گفت:طبق آمار و ارقام طی ۱۰ سال گذشته متوسط زمان اجرا و تکمیل طرح های ملی از ۳.۶ سال به ۹.۹ سال رسیده است.احمد سیاحی با بیان اینکه طولانی بودن روند تکمیل طرح های عمرانی تنها مشکل خوزستان نیست گفت: این مسئله مشکلی است که در کل پروژه‌های کشور نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: طبق آمار و ارقام طی 10 سال گذشته متوسط زمان اجرا و تکمیل طرح های ملی از 3.6 سال به9.9 سال رسیده است.

سیاحی افزود: زمان اجرای طرح های استانی نیزاز 2.4 به 5.6 سال رسیده است، که این به علت وجود مشکل در تخصیص اعتبارات است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکیدکرد: پروژه‌ای که قرار است در مدت 2 سال به پایان برسد، به شرطی که بودجه آن در این 2 سال تامین شود، به موقع به پایان می رسد.

وی افزود: وقتی پول پروژه ای تامین نشود با بحث تورم مواجه می شود و به دلیل تورم کار با قیمت های قبلی قابل انجام نیست و نتیجه این می شود که اتمام پروژه به درازا می‌کشد.

سیاحی تصریح کرد: درصد تحقق طرح های عمرانی در خوزستان از طرح های ملی بسیار بیشتر است و یک دلیل این مسئله این است که اعتبارات طرح های ملی کلان و خیلی بیشتر از طرح های استانی است و دیگر اینکه در استان تامین اعتبار بیشتر صورت می‌گیرد .

سیاحی با اشاره به نقش مجریان و پیمانکاران در طولانی شدن زمان تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی اضافه کرد: درقوانین و مقررات مرتبط با اجرای طرح های عمرانی، همه مسائل به طور خیلی شفاف مطرح شده است و هرکدام از طرف های مسئول در طرح های عمرانی نظیر پیمانکار ،مشاور و مجری وظایف و تعهداتی به عهده دارند که درصورت تخلف طبق قانون با آنها برخورد می شود اما همه مشکلات به تخلفات پیمانکار ربط ندارد.

وی عنوان کرد: علت طولانی شدن تکمیل و بهره برداری طرح های عمرانی در کشور به دلیل کمبود اعتبارات است.

بازدید:۴۵۸