کد خبر: ۱۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ 10 September 2014

استفاده از فناوریهای نوین هزینه ساختمان سازی را کاهش می دهد


سازه نیوز:رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: استفاده از فناوریهای نوین در ساختمانسازی هزینه ها را تا 18 درصد کاهش می دهد. 'محمدرضا رییسی' در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 30 درصد هزینه های ساختمانسازی در ایران مربوط به پرداخت دستمزد نیروی انسانی است حال آنکه این رقم در کشورهای پیشرفته به 12 درصد رسیده و تحقق این امر تنها با صنعتی سازی و استفاده از فناوریهای نوین امکانپذیر است.

وی یکی از اهداف استفاده از فناوریهای نوین را کاهش حاشیه نشینی در شهر مشهد عنوان و بیان کرد: مشهد با سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت حدود 52 درصد جمعیت استان خراسان رضوی را در خود جای داده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: بخاطر عدم استفاده از فناوریهای نوین در ساختمانسازی و مهاجرت روستاییان، جمعیت حاشیه نشین مشهد به یک میلیون و 150 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: حاشیه نشینی اتفاق ناگواری است که در اکثر شهرهای بزرگ رخ داده لذا برای کنترل آن باید از شیوه های جدید به ویژه استفاده از فناوریهای نوین در ساختمانسازی بهره گرفت.

رییسی در ادامه همچنین با اشاره به طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح مسکن مهر در خراسان رضوی گفت: طی نشستهای متعددی که این سازمان با حضور کارشناسان خبره برگزار کرد به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش مدت زمان اجرای طرح مسکن مهر راهی جز بکارگیری فناوریهای نوین در صنعت ساختمان نداریم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: تا کنون در بخش سازه، ذخیره انرژی و استفاده از انواع عایقها در صنعت ساختمانسازی در جهت بکارگیری فناوریهای نوین اقدامات مطلوبی انجام گرفته اما ضروری است ضمن آشتی دادن معماری سنتی با فناوری نوین، به موضوع فناوریهای جدید در بحث شهرسازی نیز پرداخته شود.

وی همچنین خراسان رضوی را به عنوان برگزارکننده 'همایش دوسالانه فناوریهای نوین در صنعت ساختمان' مامور به ارائه مقالات و بحثهای مرتبط با فناوریهای تازه در صنعت ساخت و ساز اعلام کرد.

این همایش با هدف حرکت به سمت بکارگیری فناوریهای نوین در ساخت و ساز روزهای 21 و 20 شهریور ماه با حضور اساتید، مهندسان و صاحبنظران از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

بازدید:۳۷۰
برچسب ها: فناوری ، نوین ، ساختمان