کد خبر: ۱۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ 16 October 2014

نمای ساختمان استانداری" سنگ" می شود اما به چه بهایی؟


سازه نیوز:نمای ساختمان  استانداری که سالهاست با سیمان سفید خودنمایی میکند قرار است به نمایی سنگی در آید.این کار توسط معاونت عمرانی استانداری به مرحله اجرا درمی آید.اما اخباری به دستمان رسیده است که گویا میخواهند این پروژه نماسازی به صورت ترک تشریفات واگذار شود.
شنیده می شود که قرار است نمای ساختمان استانداری بازسازی شود.
نمای ساختمان استانداری که سالهاست با سیمان سفید خودنمایی میکند قرار است به نمایی سنگی در آید.این کار توسط معاونت عمرانی استانداری به مرحله اجرا درمی آید.
اما اخباری به دستمان رسیده است که گویا می خواهند این پروژه نماسازی به صورت ترک تشریفات واگذار شود.این در حالی است که چندین شرکت اسناد ارزیابی خود را هفته هاست که تحویل داده اند.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا نمای ساختمان استانداری به مناقصه گذاشته خواهد شد یا به صورت ترک تشریفات واگذار می شود؟؟

مرجع:خوانا نیوز

بازدید:۱۵۹۷
برچسب ها: استانداری ، ساختمان
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
0
0
کاخ استانداری با آن نمای مدرن! و کلاژی سوررئال که بیننده را یاد آثار سالوادور دالی می اندازد و یا با تاکیدی نا بجا بر رنگ سفیدکه اگر کسی نداند این اثر را جمیع "پست مدرن سفید" قلمداد می کند.از حجم و پلان غیر معمول گرفته(نه الزاما بد) تا عناصر کلاژ گونه ی نما که بیینده را یاد هیچ چیزی حول و حوش روند معماری ایرانی نمی اندازد!
حالا اگر قرار بر اصلاح نمای این ساختمان هست،چند سوال اساسی پیش می آید:
1.سطح مداخله در نما در حد تغییر پوسته است؟
2.عناصر فعلی نما مانند تاق نماهای مقابل،طرح برجسته های نمای مقابل و نمای جانبی،ریتم پر وخالی نما و... دچار تحول می گردد؟
3.در این پروژه نماسازی ،چه سناریوی معماری برای ادای حق مطلب به این ساختمان به عنوان یک نشانه ی شهری تدوین گشته است؟
..و اما سنگ کاری نما: اگر منظور از سنگ کاری کار کردن پوسته ای سنگی بر روی پوسته ی فعلی است که وامصیبتا!! زیرا اولا بهترین ساختمایه بوم آورد شهر اهواز و بخش جلگه ای خوزستان استفاده از آجر( پیش تر خشت) بوده است.آجرکاری با سبک مختص خوزستان که اوج آن در شوشتر ودزفول و بناهایی در اهواز نظیر:مجموعه معین التجار،دانشکده ادبیات فلکه سه گوش و... می باشد ؛امتحان خود را در برابر اقلیم و اقتصاد و منظرشهری خوزستان و اهوازپس داه است.همچنین به دلیل پیوند نمای آجری با سازه ی ساختمان کمتریا مخاطرات ایمنی و اغتشاشات منظرین از جهت فروپاشی نماروبرو بوده است. حال اینکه چرا بنای کاخ استانداری خوزستان که یا یک نشانه شهری است یا قابلیت تبدیل به آن رادارد باید دچار چنین سرنوشت مبتذلی گردد ،خدا می داند! آیا بهتر نیست چنین حجمی با مقداری مداخله ساختاری در نما و با استفاده از آجر مختص اهواز تبدیل به نشانه موفق شهری بدل شود؟ در همان نزدیکی ها بنای ایستگاه راه آهن،فرمانداری اهواز و.. الگوی مناسبی برای این دیدگاه هستند.
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
0
0
بنده هم فکر می کنم اگه قرار نماسازی چنین بنای مهمی انجام بشه، بهتره با وسواس وبهره گیری از خردجمعی ومعماران بومی و مصالح بومی انجام بشهتا فرهنگ و معماری بومب رو نمایندگی کنه.یکی ش همین استفاده از آجره.
موسوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
پيمانكار شركت گ ب از پبمانكاران ترك تشريفات بگير استان ميباشد و از دوستان اقايان ميباشد،،، پروژه قبلي ايشون هم اتاق بازرگاني استان در خيابان سقراط امانيه ميباشد كه اون هم با ٩ ميليارد تومان به صورت ترك تشريفات به ايشون واگذار شده