کد خبر: ۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ 18 October 2014

بازرسي رايگان از ايمني آسانسور ساختمان هاي خوزستان صورت مي گيرد


سازه نیوز:مدير كل استاندارد خوزستان از بازرسي رايگان ايمني آسانسور ساختمان هاي استان در صورت درخواست مردم خبر داد. رضا دهشتي زاده در نشست خبرياظهار كرد: فرهنگ بررسي ايمني آسانسورها و استاندارد آنها بايد در ميان مردم استان همه گير شود تا مردم در هر برهه زماني از صحت و ايمني آن اطمينان پيدا كنند. آسانسورهاي نصب شده در ساختمان هاي استان خوزستان مثل بمب ساعتي مي مانند كه در صورت ايجاد هر گونه مشكل در آنها فاجعه بزرگي پيش مي آيد، بدين منظور مردم بايد بعد از نصب نسبت به بررسي ايمني و داشتن استانداردهاي لازم آنها هر چند وقت يك بار اهتمام ورزند.

وي تاكيد كرد: در اين راستا اداره كل استاندارد خوزستان اين وعده را به مردم مي دهد تا مدتي مسئوليت بازررسي فني از آسانسورهاي سطح شهر براي ايجاد اين فرهنگ و آنهم به صورت رايگان را تقبل كند.

مدير كل استاندارد خوزستان افزود: در 6 ماه اخير اداره كل استاندارد از 539 واحد توليدي بازديد كرد كه اين بازديدهاي چند ساعته نتيجه هاي مثبتي را داشت كه از آن جمله مي توان به 183 مورد تذكر به واحدهاي توليدي در ارائه حصول بهتر اشاره كرد.

دهدشتي زاده با اشاره به وضع بازار و كيفيت محصولات در آن عنوان كرد: دو هزار و 103مورد بازديد از بازار در طي ماه هاي اخير صورت گرفت كه طي آن 78 مورد منتهي به اخطار و 117 مورد توقيف شد، در موارد كه منجر به ارجاع قضايي بوديم نيز كالا از چرخه توليد حذف وشخص متخلف به قانون معرفي شد.

وي تاكيد كرد:‌در اشاعه فرهنگ استاندارد بايد از كشورهاي صنعتي فاكتور برداري كرد تا واحدهاي توليدي و بازار به استانداردهاي بين اللملي نزديك شوند، هر واحد توليدي شاخص هاي براي استاندار و كيفيت محصول خود در نظر بگيرد و اين شاخص هاي را با توجه به تغيير جامعه و نيازهاي آن به روز كند چرا كه براي ماندن در بازار و موفقيت بايد شاخص هاي استاندارد و كيفيت يك محصول تغيير و به روز شود.

مدير كل استاندارد خوزستان حداقل كيفيت را براي كالا را غير قابل قبول دانست و گفت: سوء برداشتي كه در ميان مردم ما رواج پيدا كرده است داشتن حداقل هاي استاندارد و كيفيت براي يك محصول كافي است اين در صورتي است كه توليد كننده بايد براي رسيدن به استاندارد جهاني و ايجاد رقابت در بازار تمام تلاش خود را كرده و مرتبا وضعيت كالا و كارآيي كارمندان خود را بررسي و يك شاخص هايي براي كالا تدوين كند و آنها را در گذر وقت ارتقاء دهد.

دهدشتي زاده بيان كرد: توليد كننده اي كه براي محصول خود شاخص تدوين نكند و كارمندان خود را مورد بررسي قرار نمي دهد و نيز در ارتقاي كيفيت محصول تلاشي نداشته بي شك از ميدان رقابت بيرون مي رود.

وي تاكيد كرد: اين دستگاه به تمام شكايات مردم در صورت گزارش هر گونه تخلفي از محصولات عرضه شده و استاندارد آنها رسيدگي و با متخلف يا فروشنده برخورد قانوني مي كند.

مدير كل استاندارد خوزستان با اشاره به وارد شدن افراد ناكار آمد و غير حرفه اي در بازار و عرصه توليد اظهار كرد: بايد از همان بدو تقاضا، توليدكننده بررسي شود كه آن شخص صلاحيت اداره يك واحد توليدي را دارد و مي توانند با موفقيت كار خود را به پيش ببرد، اين امر باعث هدر نرفتن سرمايه هاي ملي و صرف شدن آنها براي آزمون و خطاي اشخاص بي تجربه و بدون صلاحيت مي شود.

دهدشتي زاده افزود: فقط يك راه براي صادراتي شدن يك كالا وجود دارد و آنهم ارتقاي سطح كيفي محصول است و اين توليد كننده را براي به روز رساني تكنلوژي و كيفيت محصول خود را به بهترين نحو ممكن بالا ببرد.

وي در پايان گفت: هر شهروند بايد يك كارشناس استاندارد باشد و در صورت ديدن تخلف و نامرغوب بودن كالا، از خريد آن جلوگيري تا اينگونه ضربه اول رابه توليد كننده وارد كند و در قدم دوم اداره كل استاندارد را در جريان اين تخلف قرار دهد تا با توليد كننده برخوردهاي قانوني اعمال شود.

مرجع:مهر

بازدید:۳۷۰
برچسب ها: اسانسور ، استاندارد