کد خبر: ۱۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ 14 December 2014

زمین‌ها و خانه‌های روستایی سنددار می‌شوند


سازه نیوز:نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از این یکی از مشکلات روستائیان و کشاورزان نداشتن سند برای ضمانت وام‌های بانکی بود، افزود: خوشبختانه با تصویب طرح «کاداستر» در مجلس شورای اسلامی، زمین‌ها و خانه های روستایی سنددار می شوند و روستائیان می‌توانند این سندها را به‌عنوان ضمانت بانکی برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

«محمدرضا پورابراهیمی»  در جمع مردم روستاهای گروه، عباس‌آباد و میشیگان بخش راین، با اشاره به اینکه بر اساس تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همه‌ی مسیرهای اصلی و فرعی کشور به شبکه مخابراتی متصل می‌شوند، افزود: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از راه‌های فرعی و روستایی به شبکه مخابراتی متصل نبوده و آنتن‌دهی این مسیرها به تلفن همراه امکانپذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر داده می‌شود، گفت: یکی از مشکلات روستاهای شهرستان‌های راور و کرمان نبود راه روستایی آسفالته است که انتظار می‌رود با اختصاص دادن کامل بودجه‌های عمرانی این مسأله برطرف شود.

نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با مصوبه مجلس یک دهم از سرجمع بودجه کشور بمنظور توسعه‌ی راه‌های کشور به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه 20 درصد اعتبار مذکور به راه‌های روستایی اختصاص می‌یابد.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون استان کرمان با مشکلات کم‌آبی متعددی مواجه است، اظهار کرد: باید زمین‌های کشاورزی به شیوه‌های نوین آبیاری مجهز شوند تا برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی کاهش یابد.

وی با انتقاد از اجرا نشدن طرح هادی در شماری از روستاهای شهرستان‌های کرمان و راور، گفت: انتظار می‌رود هر چه سریعتر اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها تأمین شود.

نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مدارس متروکه متعدد در شماری از روستاهای استان کرمان، افزود: خوشبختانه با ابتکار بخشدار راین ساختمان‌های مدارس متروکه پس از تعمیر و مرمت به مراکز اسکان و خدمت‌دهی به گردشگران تبدیل شده که این مسأله علاوه بر کمک به جذب گردشگران داخلی و خارجی به توسعه اقتصادی روستاهای این بخش کمک می‌کند.

پورابراهیمی خواهان همکاری اهالی مناطق روستایی شد و خاطرنشان کرد: بدون شک ورود گردشگران به هر منطقه سبب رونق و توسعه آن شده و می‌تواند در بحث اشتغالزایی حوزه‌های روستایی بسیار موثر باشد.

بازدید:۴۱۵
برچسب ها: روستا ، سند ، کاداستر