کد خبر: ۲۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ 01 February 2015

شهرداری اهواز اطلاع درستی از زمین​های خود ندارد


سازه نیوز:رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: مناطق ۳، ۴ و ۸ اهواز بیشترین زمین​های تصرفی را دارند و باید دید که چه کسانی در این زمینه منافعی دارند و چه کسانی کم​کاری می‌کنند؟

 

هوشنگ شیرمردی  اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش تصرفات غیرمجاز زمین و ملک در اهواز، نبود یک بانک اطلاعاتی دقیق از املاک است؛ متاسفانه شهرداری اهواز به درستی از املاک و زمین​های خود در این شهر اطلاعی ندارد.

 

وی ادامه داد: همچنین تعیین نشدن محدوده شهری اهواز یکی از معضلات دلایل اصلی افزایش حاشیه​ نشینی و به دنبال آن تصرف غیرمجاز زمین در این شهر است.

 

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز افزود: معمولا متصرفان در حاشیه شهر، مکان​هایی که هنوز امکانات در آن​ها مستقر نشده را تصرف می​کنند. بنابراین شهرداری می​باید طرح UTM را در جهت شناسنامه​دار کردن زمین​های خود، اجرا کند. صدور سند تک​برگ برای کلیه املاک در سیستم و بانک اطلاعاتی شهرداری، کنترل این وضعیت را ارتقا خواهد داد.

 

شیرمردی اظهار کرد: البته شهردار اهواز در این زمینه همکاری لازم را با شورا داشته اما هنوز کار به طور کامل اجرایی نشده است.

 

وی تصریح کرد: املاک و زمین​هایی که شناسنامه​ دار و دارای سند هستند و محدوده آن​ها مشخص است، مورد تصرف قرار نخواهند گرفت لذا برای جلوگیری از گسترش این وضعیت لازم است اقدامات جدی​تری صورت بگیرد.

 

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز در خصوص علت تاخیر در تعیین محدوده شهری اهواز گفت: پس از تاسیس شهرستان کارون و جدا شدن کوت​عبدالله از اهواز، ضرورت پیدا شد که محدوده شهر اهواز مجددا تعیین شود ولی این موضوع تنها به عهده شهرداری نیست بلکه همه سازمان​های ذیربط باید تلاش کنند تا محدوده شهر تعیین شود و بتوان برنامه​ریزی در جهت ارائه خدمات در شرایط مناسب​تری انجام شود.

 

بازدید:۹۹۰
برچسب ها: اهواز ، شورای شهر