کد خبر: ۲۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ 18 April 2015
هدايت بازار مصرف مردم به خريد توليدات داخل استان:

لزوم واگذاری پروژه ها به پیمانکاران بومی


سازه نیوز: استاندار خوزستان ضمن انتقاد از واگذاری پروژه ها به پیمانکاران غیر بومی گفت: شرکت های پیمانکاری زیادی در استان داریم که از ظرفیت ها و قابلیت هایی بالایی برخوردارند بنابراین این شرکت ها در واگذاری پروژه ها در اولویت قرار دارند.  

عبدالحسن مقتدایی در کارگروه حمایت از تولید داخلی برگزار شد, اظهارکرد:عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی در به کارگیری پیمانکاران باید بررسی تا پروژه های واگذار شده به پیمانکاران غیر بومی به پیمانکاران بومی واگذار شودو هدف از این بررسی ها و اقدامات، تقویت گردش مالی خوزستان و بازگشت سرمایه ها به استان است.
وی افزود:پیمانکاران غیر بومی زمانی مورد قبول ما هستند که سرمایه های حاصل از کار در پروژه ها را در چرخه گردش مالی استان قرار دهند و مالیات مربوطه را اینجا پرداخت کنند.
مقتدایی تصریح کرد:ما باید به سمتی حرکت کنیم که ابتدا نیازهای خود را از طریق تولیدات داخل استان تامین و در صورت نیاز از تولیدات سایر استان ها استفاده کنیم. بنابراین کلیه دستگاههای اجرایی باید در راستا و طبق مصوبات سال گذشته این کارگروه گام بر دارند.
استاندار خوزستان ادامه داد: اکنون باید به سمت هدایت بازار مصرف مردمی به خرید کالای داخل استان پیش رفت زیرا میزان مصرف مردم ۲۰ تا ۲۵ برابر مصرف دستگاه های دولتی است و معتقدیم به طور کلی این اقدامات علاوه بر رونق بازار داخل استان به بهبود وضع بیکاری نیز کمک خواهد کرد.
همچنین امید حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در این نشست اظهارکرد: سهم استان از حق بیمه دریافتی کشور یکی از دغدغه های مطرح شده در زمینه طرح حمایت از تولیدات داخل است.براساس آخرین آمار منتشر شده سهم خوزستان در تولید ملی ۱۳,۴درصداست.به نظر می رسد باید میزان حق بیمه دریافتی با فعالیت های اقتصادی هر منطقه تناسب داشته باشددر حالی که سهم استان از بیمه دریافتی۳,۶ درصد است.
وی افزود: این اعدادنشان می دهد پوشش بیمه ای در خوزستان ضعیف است اما در واقعیت چنین نیست متاسفانه بخش عمده ای از حق بیمه توسط واحدهای اقتصادی ما خارج از استان انجام و پرداخت می شود.
معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بیان کرد: حق بیمه های دریافتی می تواند در زمینه تقویت گردش مالی استان به ما کمک کند.گردش مالی حاصل از حق بیمه در سال۹۲, ۶۳۲میلیارد تومان بود که با توجه به فعالیت های اقتصادی در خوزستان این عدد باید به دوبرابر می رسید.
در این نشست احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره واگذاری پروژه های عمرانی به پیمانکاران غیر بومی گفت: متاسفانه برخی شرکت ها مانند موسسه جهاد نصر در واگذاری پروژه ها اقدامات مبهمی انجام داده است.
وی تصریح کرد:تعداد قراردادهایی که موسسه جهاد نصر با پیمانکاران بومی منعقد کرده، ۲ برابر قراردادها با پیمانکاران غیر بومی است اما عدد حاصل از مبالغ کل پروژه ها نشان می دهد که پروژه های بزرگ با مبالغ کلان را به پیمانکاران غیر بومی و پروژه هایی با ارزش سرمایه گذاری بسیارکم را به پیمانکاران بومی واگذار کرده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ضمن ابراز تاسف از این وضعیت, مبلغ قراردادهای شرکت جهاد نصر در سال گذشته با پیمانکاران غیربومی را یک هزارو ۴۸۱ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: این مبالغ می توانست گردش مالی استان را به طور قابل توجهی تقویت کند.
a

بازدید:۸۷۴