کد خبر: ۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ 26 April 2015
مرگ 1000 ایرانی در سوانح ناشی از کار

بخش ساختمان، رکورددار حوادث است


سازه نیوز:مدیرکل بازرسی وزارت کار با اشاره به اینکه در سال ۹۳ در مجموع ۱۳ هزار و ۹۰۰ حادثه ناشی از کار در ایران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این سوانح یک‌هزار و ۵۰ نفر نیز فوت کرده‌اند.

محمد اصابتی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مرکز ورمقانی سنندج، اظهار کرد: در مقوله کار و کارگری، ضرورت همدلی و همزبانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگاه به جامعه کار و تولید باید از زاویه تکریم باشد، تصریح کرد: باید احساس تعلق خاطر در محیط کار وجود داشته باشد و کردستان در این زمینه دارای ظرفیت‌های خوبی است.

مدیرکل بازرسی وزارت کار تصریح کرد: با توجه به مذاکرات اخیر هسته‌ای به نظر می‌رسد فضای سرمایه‌گذاری بهتر شده است و تأکید ما، مدنظر قرار دادن سرمایه گذاری‌های موضوعی بویژه در استان‌هایی چون کردستان است.

اصابتی، شعار امسال را اشتغال بزرگ با بنگاه‌های کوچک عنوان کرد و افزود: با ظرفیت‌های خرد، اشتغال بزرگ ایجاد می‌شود و کردستان نیز از این ظرفیت بهره‌مند است.

وی با اشاره به اینکه پویایی اشتغال از طریق این بنگاه‌ها امکانپذیر است، گفت: راهبرد وزارت کار، اجرای بیمه‌های اجتماعی فراگیر است و تاکنون در استان کردستان ۱۹۳ هزار کارگر بیمه هستند که این میزان ۱٫۵ درصد بیمه شدگان اجتماعی کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارزش افزوده در کنار کار و تولید محقق می‌شود، تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای کابردی، می‌تواند قاعده و پایه کار باشد.

اصابتی با اشاره به اینکه در هر دقیقه ۶ نفر در جهان بر اثر حوادث ناشی از کار می‌میرند، تصریح کرد: هر دقیقه نیز ۶۵۰ نفر در دنیا بر اثر حوادث ناشی از کار دچار صدمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ در مجموع ۱۳ هزار و ۹۰۰ حادثه ناشی از کار در ایران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این سوانح یک هزار و پنجاه نفر نیز فوت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان کردستان نیز در سال ۹۳ در مجموع ۲۶۵ مورد حادثه ناشی از کار اتفاق افتاده که موجب مرگ ۱۰ تن شده است.

اصابتی سهم حوادث بخش ساختمان از سوانح کار را بالا و به میزان ۴۸ درصد در سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد حوادث منجر به فوت در این سال در بخش ساختمانی بوده است.

وی با بیان اینکه نبود نظارت عامل ۵۲ درصد حوادث است، افزود: به دنبال واگذاری بخشی از مسئولیت نظارت در موضوع ایمنی به خود واحدهای تولیدی هستیم.

بازدید:۳۸۸