کد خبر: ۲۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ 03 May 2015

درخواست فرجه سه ماهه برای تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی





سازه نیوز:نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور، پیش‌بینی فرجه سه ماهه به منظور تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی را خواستار شد.





هادی ساداتی اظهار کرد: با توجه به اعلام توزیع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در روزهای گذشته از مسئولان امر می‌خواهیم تا مدت اعتبار کارت مهارت کارگران ساختمانی را برای بهره‌مندی بیشتر از بیمه تامین اجتماعی تمدید کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که این روزها بین تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای پیش آمده بحث پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای و ثبت مدارک در پرتال این سازمان است که موجب شده برخی مراکز تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران ساختمانی که اعتبار کارت مهارتشان تا پایان سال گذشته یا فروردین ماه امسال بوده خودداری کنند.

ساداتی افزود: درخواست ما این است که مسئولان امر در این باره تصمیمی اتخاذ کنند تا حداقل اعتبار دفترچه‌ها در مدت زمان سه ماهه تمدید شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: این فرجه سه ماهه باعث می‌شود تا هم افراد دوره آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای خود را تکمیل کنند و هم سازمان فنی و حرفه‌ای در پرتال خود اطلاعات افراد را ثبت کند تا تامین اجتماعی توقفی در تمدید اعتبار دفترچه‌ها نداشته باشد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود: تمدید اعتبار دفترچه‌ها بر عهده تامین اجتماعی و مشروط به داشتن کارت مهارت است لذا سازمان فنی و حرفه‌ای باید به کمک بیاید و در زمینه صدور و تمدید کارت‌های مهارت اقدام کند.

به گفته وی، همه کارگران ساختمانی که شناسایی شده‌اند، آموزش‌های لازم را دیده‌اند، کارت مهارت دارند و مورد تایید مراجع ذیربط هستند، امسال باید بیمه شوند.

ساداتی همچنین برداشته شدن سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را خواستار شد و گفت: انتظار ما این است که برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران واقعی ساختمان و بهره‌مندی آنها از پوشش بیمه، سهمیه‌بندی‌ها اعمال نشود.


بازدید:۳۸۱