کد خبر: ۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ 11 May 2015
مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی آسانسور خوزستان بالارو خبر داد

فعالیت بیش از ۳۰ شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در خوزستان


سازه نیوز: مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی آسانسور خوزستان بالارو از فعالیت بیش از  ۳۰ شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در خوزستان خبر داد.

نعمت الله نوری زاده در گفت و گو با سازه نیوز اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان در هنگام طراحی نقشه، نقش بسیار موثری در طراحی آسانسورها و ایمنی آن ها دارد.

وی ادامه داد: مهندسان طراح در هنگام طراحی آسانسور باید با شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور هستند مشورت کنند زیرا این شرکت ها زیر نظر سندیکا، سازمان صنعت معدن تجارت و استاندار هستند.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی آسانسور خوزستان بالارو ، آسانسور را به انواع کششی (گیربکسی)، هیدرولیک، روملس، پاناروما، گیرلس تقسیم کرد و گفت: برطبق تحقیقات و مشاوره ای که سال های گذشته سندیکای آسانسور و پله برقی استان خوزستان به اداره برق دادند ثابت شده است آسانسورهایی که دارای درایو می باشند  ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف برق را کاهش داده و به همین دلیل سازمان برق از سال ۹۰ به این نتیجه رسیدند که در استان خوزستان آسانسورهای که درایو دارند اجرایی شود.

وی افزود: استفاده از آسانسورهای دارای درایو کیفیت آسانسور و عمر موتور آن را مفید بالا می برد، تکان ها و لرزش های آسانسور و در نتیجه ترس و دلهره را از بین می برد.

نوری زاده خاطر نشان کرد: حدود ۳۳ شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ و ۳۰ شرکت بدون پروانه در زمینه آسانسور فعال هستند و شرکت های بدون پروانه، بی کیفیت ترین آسانسورها را نصب می کنند و در هنگام گرفتن گواهی استاندارد برخی از شرکت های دارای روانه برای آن ها مهر می زنند که این مسئله به نوعی بازی کردن با جان مردم است که باید جلوی مهرفروشی را گرفت و شرکت هایی که مهرفروشی می کنند پروانه آن ها باطل گردد.

وی ادامه داد: بنابراین اداره استاندارد باید سخت گیری های بیشتری دراین زمینه اعمال کند تا آن شرکت ها نیز در بحث ارتقای کار وارد عمل شده وبدین طریق از خسارت جانی ومالی  افراد جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی آسانسور خوزستان بالارو با اشاره به اینکه بحث ایمنی آسانسور بسیار مهم  است که اداره استاندارد باید نسبت به آزمایش قراردادن آسانسورهای تولید شده هم از نظر کارکرد و کیفیت همواره تلاش کند عنوان کرد: سندیکا، اداره کل صنعت معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید با یکدیگر تفاهم نامه ای را امضا کنند.

وی اضافه کرد: در صورت انعقاد این تفاهم نامه همه آسانسورها از فیلتر شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ رد می شوند براساس آن شرکت های بازرسی بر این آسانسورها نظارت خواهند داشت.

نوری زاده بر بالا بودن کیفیت اجناس استفاده شده در آسانسورها تاکید کرد و گفت: شرایط اقلیمی خوزستان و وجود گرمای فراوان و گرد و خاک موجود در هوا تاثیر مخرب بر تابلو زمان و موتورهای آسانسور دارد بنابراین کیفیت اجناس استفاده شده در خوزستان باید متفاوت با استان های دیگر باشد.

وی تصریح کرد: باید مهندسی که آسانسور را طراحی می کند، مالک ساختمان را به شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معرفی کنند تا قرارداد نصب را ببندند و از زمان آغاز کارهای ساختمانی، آهن کشی، دیوار جانبی و موتورخانه زیر نظر مهندس طراح، ناظر و شرکت نصاب باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی آسانسور خوزستان بالارو ادامه داد: اگر از ابتدا طراحی درست انجام شود در زمانی که فنداسیون پایین آسانسور را می ریزند باید آسانسور را با بتن ضخیم و مواد ضد رطوبت آبندی کنند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن فضای کافی در طراحی آسانسور بسیار مهم است اظهار کرد: در اکثر اوقات فضای آسانسور را بسیار کوچک در نظر می گیرند در حالی که فضای موتورخانه باید  ۵/۲ در ۵/۲ باشد و فضای جلوی موتور یک متر باز باشد، رعایت این امر باعث می شود موتور گرمای زیاد تولید نکند و ایمنی لازم رعایت شود.

نوری زاده با اشاره به اینکه کل نظارت اسکلت آسانسور با ناظر ساختمان است عنوان کرد: دال بتنی سقف را که وزن و ضربه سنگینی را تحمل می کند حتما باید مهندس ناظر، نظارت کند.

وی افزود: همچنین باید دیواره هایی که دور آسانسور زده می شود دوجداره باشد که صدای حرکت آسانسور باعث آزار واحدهای کناری نباشد همچنین درب موتورخانه آسانسور باید طوری طراحی شود که صدای موتور و کنداکتورهای اتاق فرمان، واحد طبقه آخر را اذیت نکند.

بازدید:۲۰۸۸