کد خبر: ۲۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ 02 June 2015

فقر شهری و زندگی در سکونتگاههای غیررسمی خانواده ها را آسیب پذیر کرده است


سازه نیوز: مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: فقر شهری و زندگی در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده زنان، کودکان و خانواده ها را آسیب پذیرتر کرده است.


محمدسعید ایزدی در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری های مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: زنان و کودکان نقش مهمی در فرآیندهای توانمندسازی شهرها دارند زیرا فقر شهری یکی از چالش های اساسی ما در توسعه امور شهری است و باید از ظرفیت های زنان در رفع بحران فقر شهری استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: متاسفانه یک سوم جمعیت کلانشهر مذهبی مشهد در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند و نیمی از جمعیت شهر بندرعباس نیز در محدوده هایی زندگی می کنند که شایسته زندگی خانواده های آنان نیست.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار داشت: با امضا این تفاهم نامه درصدد هستیم تا زنان و خانواده های ساکن در بافت های فرسوده به تدریج با توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، از شرایط زندگی مناسب برخوردار شوند.

ایزدی اظهار داشت: اولویت قرار داشتن اجرای برنامه های ویژه زنان و خانواده ها در محدوده بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی از اهم برنامه های ما است تا بتوانیم از ظرفیت های دیگر سازمان ها و نهادها در رفع فقر شهری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: برای اجرای این تفاهم نامه کارگروه های مشترکی کارهای اجرایی آن را برعهده گرفته اند تا بتوانیم فرآیند رفع فقر شهری بخصوص در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی برای زنان و کودکان گام های اساسی برداریم.

تفاهم نامه همکاری های مشترک به منظور رفع مشکل مسکن زنان و خانواده ها در محدوده های بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی روز دوشنبه در وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.

بازدید:۶۸۹