کد خبر: ۲۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ 11 November 2015

خادم: نیاز ۸ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی


سازه نیوز:معاون وزیر ورزش در اهواز گفت: به ۸ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم تا مجموعه‌های نیمه‌تمام وزارت ورزش را در سطح کشور به پایان برسانیم.امیررضا خادم در حاشیه نشست با مسئولان ورزش قهرمانی، همگانی، عمرانی و حقوقی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان،اظهار کرد: هیئت‌ها باید بررسی کنند و در راستای جذب خیرین و شرکت‌های خصوصی برای مشارکت در ورزش گام بردارند.

وی ادامه داد: ضمن این‌که اداره ‌کل ورزش و جوانان استان نیز باید از هیئت‌ها حمایت کافی کند، همچنین اداره کل در انتخاب روسای هیئت‌ها می‌تواند از قهرمانان آن رشته که به اصطلاح خاک‌خورده آن رشته هستند، استفاده کرده و کسانی در این سمت قرار نگیرند که فقط اسم رئیس هیئت را به یدک بکشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص ابلاغ ماده ۵۳ به ادارات‌کل ورزش و جوانان استان‌ها، تصریح کرد: قرار است ماده ۵۳ طی این هفته گرفته شود و با اتفاق خوبی که افتاد، باید بتوانیم این یک درصد را طی قرارداد دائمی مصوب، داشته باشیم.

خادم با بیان این ‌که خوزستان جزو استان‌های بر‌تر در حوزه ورزش است، عنوان کرد: در این‌ که این استان جزو استان‌های بر‌تر است شکی نیست، ولی ما می‌خواهیم بر روی اشکالات نیز کار کنیم تا در‌ ‌‌نهایت بتوانیم معضلات را برطرف کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان خطاب گفت: باید از شهرستان‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون بازدید نشده است، تا پایان سال بازدید صورت بگیرد، همچنین با توجه به این ‌که ۵۲ سمن در استان وجود دارد، با این سمن‌ها نیز ارتباط داشته باشید و با آن‌ها جلساتی برگزار کنید.

وی در خصوص مزایده اماکن ورزشی نیز یادآور شد: در حال حاضر به ۸ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم تا مجموعه‌های نیمه‌تمام وزارت ورزش را در سطح کشور به پایان برسانیم.

خادم ابراز کرد: هر سال ۵۰ میلیارد تومان از ماده ۸۸ به دست می‌آید، این مبلغ باید جهت هزینه نگهداری این اماکن صرف شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در حال حاضر نیز کل بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان که در کشور توزیع می‌شود ۱۶۰ میلیارد تومان است که غالب بر ۸۰ میلیارد تومان از آن به فدراسیون‌ها داده می‌شود و مابقی آن نیز برای مدیریت ورزش در کل کشور استفاده می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: از مبلغی که توزیع می‌شود، چیزی که به هیئت‌های سطح کشور می‌رسد، ۲۵۰ هزار تومان در سال است که حتی پول قند و چای آن هیئت‌ها نیز نمی‌شود، در نتیجه اگر قرار باشد ما این وجوه را از بخش خصوصی دریافت نکنیم، چگونه می‌توانیم این موارد را مدیریت کنیم؟ این در حالی ست که بر اساس قانون اساسی، ورزش باید خصوصی باشد ولی این اتفاق نمی‌افتد.

وی اشاره ‌کرد: عملکرد اداره ‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان در حوزه تعامل با نمایندگان راضی‌کننده است و جا دارد از این اداره‌ کل تشکر کنیم.

خادم گفت: خوزستان ۱۸ نماینده دارد و جزو استان‌هایی است که تعداد نمایندگان آن قابل توجه است، همچنین نمایندگان این استان بسیار جدی پای کار ورزش و جوانان هستند، ما نیز در مجموع از علمکرد این اداره‌کل راضی هستیم و امیدوارم در ادامه نیز شرایط بهتر شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اعلام رضایت از عملکرد اداره ‌کل ورزش و جوانان خوزستان در شش ماهه نخست سال، در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی ما از این استان مثبت بود و انتظار داریم همکاران ما در نیمه دوم سال نیز با توجه به ظرفیت کار و همچنین استان خوزستان با تلاش بیشتر بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

مرجع:فارس

بازدید:۴۲۰
برچسب ها: خادم ، ورزش ، خوزستان