کد خبر: ۲۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ 13 August 2016
طی یکسال گذشته صورت گرفت؛

اجرای پروژه‌های بسیار در جهت ارتقاء ایمنی محورهای راه و شهرسازی شیراز

رئیس راه و شهرسازی شهرستان شیراز از اجرای پروژه‌های بسیاری در جهت ارتقاء ایمنی محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

 علی مسعودی گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز به طور مستمر و جهت افزایش ایمنی تردد کاربران در محورهای مواصلاتی اقداماتی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته افزود: در حوزه عملیات اجرایی بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و ترانشه برداری انجام شده و در مکان‌هایی که سطح جاده یا حاشیه آن دارای شیب تند بوده ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکریزی صورت پذیرفته است.

مسعودی به اجرای ۵ هزار مترمربع لکه گیری با آسفالت سرد و گرم اشاره کرد و گفت: جهت بوجود آمدن دید مناسب و ضریب ایمنی بیشتر بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای شریانی، اصلی و فرعی در فصول مختلف سال پاکسازی حریم شده است.

رئیس راه و شهرسازی شیراز با بیان این مطلب که یکی از عوامل بروز حادثه، در جاده‌های فاقد شانه راه اتفاق می‌افتد، بیان کرد: در همین راستا ۳۴ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شانه سازی شد همچنین در ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۴ کیلومتر از راه گلزارهای شهدا عملیات تیغ زنی، زیرسازی و آسفالت انجام شد.

وی از اتمام چندین پروژه اجرایی در حوزه استحفاظی خبر داد و گفت: تعریض بازارچه ارژن، کمربندی خان زنیان و تعریض کمربندی شیراز حد فاصل کوه دراک از جمله پروژهایی است که به بهره برداری رسیده است.

مسعودی همچنین به اقدامات صورت پذیرفته در حوزه ایمنی اشاره کرد و افزود: ۲۶۰۰ عدد تابلو راهنمایی رانندگی، اخطاری و اطلاعاتی نصب و جهت کمک به دید مناسب رانندگان در شب بازتاب‌های چشم گربه‌ای، استوانه‌های ایمنی، چراغ‌های چشمک‌زن و پایه‌های روشنایی در تقاطع‌های فرعی به اصلی نصب شد.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات گاردریل، حفاظ کابلی و بتنی، چراغ چشمک‌زن و سیستم روشنایی بصورت روزانه در محورها انجام می‌پذیرد گفت: امیدواریم که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش امنیت و آرامش بیشتر هموطنان باشیم تا سفری ایمن را برای آنان رقم بزنیم.