کد خبر: ۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ 23 November 2016

رشد گروه سیمانی‌ها در معاملات امروز بورس تهران

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه ۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۳۹۴ واحدی رسید. همچنین در دادوستدهای گروه سیمان اکثر نمادها شاهد رشد خوبی بودند.
 از ابتدای باز شدن معاملات شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران شروع به رشد کرد و در بهترین حالت تا رقم ۷۹ هزار و ۴۱۸ واحد رسید اما در نهایت نسبت به روز گذشته ۷۴ واحد بالا رفت و در تراز ۷۹ هزار و ۳۹۴ ایستاد.

 شاخص آزاد شناور نیز  ۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۸ هزار و ۷۰۶ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۳۵ واحد رشد کرد و در تراز ۱۶ هزار و ۲۷ قرار گرفت. امروز شاخص بازار اول ۱۶۰ واحد بالا رفت و به عدد ۵۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. اما شاخص بازار دوم با ۴۵۰ واحد افت رقم ۱۶۹ هزار و ۱۹۰ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل داشت. پس از این نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گلگهر و ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در رشد دماسنج بازار سرمایه ایفا کردند.

در طرف مقابل نماد شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل ایفا کرد پس از این نماد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران‌خودرو و پتروشیمی جم بیشترین نقش منفی را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۴۴ میلیون و ۳۲۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۶۱ هزار نوبت داد و ستد بود.

امروز در گروه خودرو ۶۲ میلیون و ۶۶۶ هزار سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و در گروه محصولات فلزی ۲۸ میلیون و ۸۳۱ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی ۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

علاوه بر این امروز در گروه سیمانی‌ها ۴۶ میلیون و ۳۱۱ هزار سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان در ۴۳۱۸ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. معاملات این گروه امروز با روند مثبتی روبرو بود به طوری که اکثر نمادهای گروه سیمان، آهک و گچ با روند افزایشی قیمت مواجه شدند.

بازدید:۱۰۹۳
منبع: ایسنا
برچسب ها: بورس