کد خبر: ۳۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ 24 January 2017
پروفسور بابادی در کنفرانس بین المللی مشکلات هورهای کشور عراق مطرح کرد

احداث سد کوتاه برای جلوگیری از هدر رفت آب در هورها

پروفسور بابادی در کنفرانس بین المللی مشکلات هورهای کشور عراق، راهکار احداث سد کوتاه برای جلوگیری از هدر رفت آب در هورها را ارائه داد.

منوچهر امام‌قلی بابادی در گفت و گو با سازه نیوز در خصوص  حضورش در کنفرانس  بین المللی مشکلات هورهای کشور عراق اظهار کرد: کنفرانس بین المللی مشکلات هورهای کشور عراق در حدود 10 سال است که در کشور عراق در زمینه بررسی مشکل کم آبی هورها و ارائه راهکار جهت بهتر شدن وضعیت آن ها برگزار می شود که امسال از اینجانب جهت شرکت در این کنفرانس دعوت شد.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس بسیاری از کشورها از جمله فرانسه حضور داشتند، ادامه داد: از جمله مشکلات  هورهای کشور عراق می توان به کم آبی، کم شدن زاد و ولد ماهی ها، کم شدن تعداد پرندگان به علت تبخیر آب و عدم رشد گیاهان  اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی بحران های طبیعی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به سخنرانی های ارائه شده ،معلوم شد که راهکار اصلی ارائه نشده است که راهکار پیشنهادی  این بود که در کشور عراق در رابطه با هورها مشکل مدیریت دارند 

وی با اشاره به وضعیت رودخانه های دجله و فرات که در نهایت به شط العرب می ریزند افزود: با طرح این سوال که آب سرازیر می رود یا سربالا؟ راهکاری را ارائه دادم و آن این است که با توجه به سرازیری آب ،با احداث چند سد کوتاه می توان جلوی هدر رفت آب را گرفت و در دو طرف سد نیز کانال زد .

وی اضافه کرد: همچنین احداث مخازن زیرزمینی بتنی برای نگهداشت آب بسیار موثر است کاری که در بسیاری از کشورها انجام می شود و در ایران هم در زمینه مخازن نفتی انجام دادیم.

بابادی با اشاره به اینکه این راهکار بنده مورد استقبال و تصویب قرار گرفت عنوان کرد: من  را به عنوان عضو افتخاری هیات علمی دانشگاه بصره انتخاب کردند.

 به گزارش سازه نیوز :دانشگاه بین المللی بصره به منظور دستیابی به راهکار هایی در خصوص کم آبی در هور های عراق از پروفسور بابادی دعوت بعمل آورد 

منوچهر امام‌قلی بابادی در مسجدسلیمان به دنیا آمده و تا مقطع دیپلم در این شهر زندگی کرده است. سال ۲۰۰۰ بود که برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت، در رشته تکنولوژی پیشرفته ی بتن فوق لیسانس خود را به پایان رساند و تکنولوژی عالی بتن دکترا گرفت، دکترای دومش را در رشته ی عمران از دانشگاه یورک آلاباما آمریکا گرفته است و در حال حاضر عضو شورای راه بردی و دبیر علمی سازه‌های آب و فاضلاب کشور در وزارت نیرو، استاد دانشگاه و هیئت علمی دانشگاه اصفهان، مرکز پژوهش زلزله کرمان و عضو هیئت علمی و داوری مرکز مقاوم سازی لرزه ای کشور است.

عضویت در کمیته تخصصی تکنولوژی عالی بتن دنور- کلورادو- آمریکا (ACI)، عضو کمیته تخصصی استانداردهای وزارت نفت، عضو انجمن بتن انگلستان، عضو انجمن بتن ایران، عضو انجمن بتن آمریکا، رئیس کمیته تخصصی بتن، سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان درسال ۸۶، طراح بتن و هسته رسی سد و نیروگاه ملاصدرا، کارون سه در سال ۱۳۸۰ و مسجدسلیمان در سال ۱۳۷۷، محقیق و استفاده از مصالح دورزیرهای ساختمانی (نخاله‌های ساختمانی) در زیرسازی خیابان از دانشگاه ناتینگهام، محقق ساخت سنگدانه از لجن و ماسه بادی و ساخت بتن مسلح، محقق و طراح بتن و آسفالت گوگردی در ایران و ثبت در انجمن سوخت انگلستان، بخش هایی از سوابق علمی و اجرایی  پروفسور بابادی است.



بازدید:۲۳۵۱