کد خبر: ۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ 08 April 2017

خوزستان قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور است

استاندار خوزستان گفت: با استفاده مناسب از پتانسیل‌های استان خوزستان کل کشور را می‌توان ساماندهی کرد.
غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مسائل اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه 18 فروردین‌ماه در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این منطقه اظهار کرد: از این بابت بسیار خرسندم که دوستان مجلسی ما با حضور در استان خوزستان مسائل و مشکلات را از نزدیک مشاهده می‌کنند و همه آنان اعتقاد دارند که خوزستان و منابع آن قلب اقتصادی و تپنده توسعه اقتصادی کشور است. 

وی افزود: همچنین وضع مردم منطقه و مشکلات آنان را مشاهده می‌کنند و حرف دل مردم را از نزدیک می‌شنوند که حداقل مزیت این مساله آن است که باعث می‌شود مسئولان راهنمایی شوند و فقط بخشی‌نگری نکنند و اولویت‌ها را به مناطقی دهند که فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند.

شریعتی با بیان این‌که استان خوزستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار فراوانی است، تصریح کرد: شاید هیچ منطقه ای در دنیا مثل خوزستان وجود نداشته باشد که با این وسعت کوچک دارای همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، آب‌های شیرین، آب‌های آزاد، بنادر و پتانسیل‌هایی از این قبیل باشد.

وی عنوان کرد: اگر ما از تمام این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم تمام کشور را ساماندهی کنیم، اما به دلیل اینکه از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، بخشی‌نگری صورت می‌گیرد و منابع تکه تکه می‌شود و هیچ کجا اصلاح و بهبود پیدا نمی‌کند.

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه مسائل و مشکلات به دلیل این بخشی‌نگری‌ها، بر اساس فرصت‌ها اصلاح نمی‌شوند و توزیع اعتبارات نیز صورت نمی‌گیرد.

شریعتی افزود: لازم است نمایندگان کمیسیون اقتصادی وقتی به استان خوزستان بیایند و وارد این‌گونه جلسات شون،د از این طریق شرایط استان را مشاهده می‌کنند و این مساله باعث می‌شود ابتدا در جاهایی که سرمایه‌گذاری پاسخ می‌دهد و باعث خلق ثروت بیشتر می‌شود، بیشتر سرمایه گذاری و کار شود.

بازدید:۴۸۲
منبع: ایسنا