کد خبر: ۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ 08 November 2017
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی استان خواستار شد:

خوزستان بیش از گذشته موردتوجه وزارت راه قرار گیرد

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه این مراسم برای خداحافظی نیست، چون ما هستیم و خواهیم بود، گفت: به واسطه جایگاه حمل و نقل خوزستان در کشور، باید بیش از گذشته مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که باید پذیرفت حمل و نقل حلقه واسط برای خروج از رکود است .

منوچهر رحمانی  در مراسم تکریم خود، اظهار کرد: من به نوعی صاحب مراسم هستم چون به عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل و مشاور استاندار در این مراسم سخنرانی می‌کنم. 

وی با بیان اینکه استاندار به دلیل انجام ماموریت به امیدیه سفر کرده است از این ر‌و در این مراسم‌حضور ندارد، افزود: قصد ارائه گزارش کار ندارم اما اشاره ای به زحمات شورای برنامه ریزی استان، هیات رئیسه وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان استان و برنامه های آینده خواهم کرد.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان یعنی‌ همه کشور و همه کشور یعنی خوزستان، تصریح کرد: مرداد سال ۹۳ توفیق بازگشت به استان نصیب من شد. در آن زمان با استاندار وقت، شورای برنامه ریزی استان و مجمع نمایندگان در جسله‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی شرکت کردیم و در آن جلسه موفق شدیم برنامه‌ای بیست ساله برای کل بخش حمل و نقل استان ارائه دهیم.

رحمانی اظهار کرد: همکاران ما موفق شدند تا کنون ۵۰۰ کیلومتر راه آهن را در سخت‌ترین شرایط به بهره‌برداری برسانند. همچنین در حوزه دریانوردی حدود ۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و در خصوص پاکسازی اروند از کشتی‌های مغروقه، حدود ۱۴ فروند کشتی مغروقه از این رودخانه خارج شد.

وی گفت: بخش حمل و نقل و راهداری با توجه به برخورداری از ۷ بندر، تبادل کالا، ترانزیت کالا در شلمچه و چذابه و بهسازی ساختمان‌های این پایانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و همچنین در مرز شلمچه حدود ۳۰ میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است. 

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان گفت: به واسطه جایگاه حمل و نقل خوزستان در کشور، باید بیش از گذشته مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که باید پذیرفت حمل و نقل حلقه واسط برای خروج از رکود است.

رحمانی اظهار کرد: بخش حمل و نقل خوزستان مطالبه‌گر خواهد بود و شورای برنامه ریزی استان و هیات رئیسه وزارت راه و شهرسازی باید به این استان توجه داشته باشد. چون هر اقدامی برای خوزستان به معنی گام برداشتن برای ایران است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی حدود یک هزار میلیارد تومان مطالبات دارد، ادامه داد: اگر بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه نمی داد، شاهد بیکار شدن کارگران می شدیم. ۲۳ هزار نفر شاغل در حمل و نقل حاضر فعالیت دارند از این رو در شورای برنامه‌ریزی و شورای اشتغال سعی داشتیم اشتغال موجود را حفظ کنیم.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد اما مهم این است که در شرایط بحرانی بتوان کار کرد، تصریح کرد: در خوزستان سعی شده تا شرایط فرودگاه‌ها بهبود یابد و از داشته‌ها به خوبی استفاده شود. کارهای مقدماتی فرودگاه جدید اهواز به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با کمک وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی فرودگاه آغاز شود.

رحمانی با بیان اینکه در بحث راهسازی، احداث آزادراه اهواز به اصفهان به تصویب رسید، عنوان کرد: آزاد راه اهواز به اندیمشک باید نهایی شود و باید در این زمینه شاهد کمک نمایندگان مجلس باشیم و اجازه ندهیم اعتبار از استان خارج شود. همچنین مطالعات احداث ۵ هزار کیلومتر راه در استان انجام شده که مطالعات حدود ۳ هزار کیلومتر آن نهایی و از این میزان، قرارداد احداث ۲ هزار کیلومتر بسته شد.

وی گفت: یک هزار و ۱۱۴ کیلومتر راه روستایی بهسازی شد. این به معنی تولید بهتر و ارائه ارزان کارها به بازار مصرف است که تمامی این فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: از این که نتوانستم این پروژه‌ها را به اتمام برسانم از همه خوزستانی ها عذرخواهی می‌کنم ‌و قول می‌دهم با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شورای برنامه ریزی و کمک وزیر راه و شهرسازی این پروژه‌ها نهایی شوند.

بازدید:۸۲۴
منبع: ایسنا