کد خبر: ۴۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ 11 July 2018

تعرفه خدمات مهندسی در اجلاس بیست‌ویکم بررسی شود

اجلاس هیات عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فرصت مغتنمی است که مشکلات و مطالبات به‌حق اعضای سازمان نظام‌مهندسی در آن مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش سازه نیوز، یکی از مطالبات اخیر اعضای نظام‌مهندسی افزایش تعرفه خدمات مهندسی در پی افزایش نرخ تورم است، اعضای سازمان‌های نظام مهندسی توقع دارند این موضوع در بیست‌ویکمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی که امروز و فردا (20 و 21 تیرماه97) برگزار می‌شود مورد بررسی قرارگرفته و خروجی مطلوبی از آن حاصل شود.
افزایش تعرفه خدمات مهندسان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

در همین راستا عضو شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی بابیان اینکه اجلاس‌های هیئت. عمومی سازمان نظام‌مهندسی مکانی برای ارائه مطالبات مهندسان است گفت: افزایش تعرفه خدمات مهندسان یکی از مطالبات به‌حق مهندسان است متأسفانه باوجود گذشت 6 ماهه کاری از سال جاری هنوز وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش تعرفه‌ها فعالیت مناسبی نداشته است.

علیرضا مجربی کرمانی بابیان مطلب فوق گفت: به دلیل اینکه در اجلاس 21 وزیر راه و شهرسازی، معاونان و اعضای کمیسیون عمران حضور دارند این فرصت ایجادشده که در خصوص مطالبات مهندسان مطالبی ارائه شود.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی البرز گفت: هر خدمتی یکی تعرفه مشخص دارد زمانی که خدمات ارائه‌شده با تعرفه آن همخوانی نداشته باشد مشکلات و کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد. اگرچه سازمان نظام‌مهندسی به‌هیچ‌عنوان این کوتاهی را نمی‌پذیرد اما این کوتاهی‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

وی بابیان اینکه باید مهندسان حق‌الزحمه متعارف و نرمال بگیرند تأکید کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسان جز وظایف وزارت راه و شهرسازی است که متأسفانه علی‌رغم گذشت 6 ماه از سال اجرای آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مجربی کرمانی درنهایت گفت: باید مطالبات به‌حق مهندسان در اجلاس‌های هیئت عمومی ابراز و خروجی مناسبی برای این مباحث شکل بگیرد.

باید افزایش تعرفه خدمات مهندسان در اجلاس 21 مطالبه شود

دبیر هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران بابیان اینکه اجلاس 21 فرصت مغتنمی برای درخواست و مطالبات مهندسان در خصوص افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی است گفت: با توجه به اینکه در اجلاس 21 هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی تمامی هیئت‌مدیره استان‌ها حضور دارند ایجاد وحدت رویه در خصوص افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی می‌تواند به یک مطالبه عمومی مهندسان مبدل شود.

مهیار فرنیا بابیان مطلب فوق  افزود: چند ماه پیش نامه‌ای از شورای مرکزی مبنی بر اینکه حق‌الزحمه خدمات مهندسی که شامل طراحی و نظارت است در سال 97 افزایش قیمت نداشته باشد به دست ما رسید.

وی گفت: در نامه فوق قیدشده هیئت‌مدیره استان‌ها با توجه به شرایط موجود می‌توانند تا 25 درصد افزایش قیمت داشته باشند؛ که این مورد می‌تواند ظلم صریح و آشکار بر حق‌وحقوق مهندسان باشد.

فرنیا بابیان اینکه با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور لحاظ عدم افزایش تعرفه خدمات مهندسی یک مسئله فکر نشده است گفت: در حال حاضر یک مهندس تا پایان عمر خود مسئول جان مردم بوده این مسئولیت همخوانی مطلوبی با نرخ دستمزد وی ندارد.

دبیر هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران گفت: در حال حاضر تمام کارگران افغانی به علت تورم ایجادشده در کشور در حال خروج هستند این در حالی است که از مهندس می‌خواهیم با تعرفه‌های چند سال پیش خدمات مهندسی مناسب ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش 10 برابری تعرفه خدمات مهندسی در برابر مسئولیت بالای مهندسان رقم بالایی نیست اظهار داشت: باید افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.




بازدید:۵۱۶
منبع: صما