رضایت از خدمات شهری ،کسب سرمایه های اجتماعی
امروزه سرمایه اجتماعی در جریان توسعه یک کشور درکنار انواع سرمایه برون داد و درون داد توسعه است
سازه نیوز -ایمان لورابی:گسترش شهرنشینی به همراه مسائل و مشکلات خاص زندگی شهری، ضرورت توجه همه جانبه به راهبردهای سودمند برای بهینه سازی زندگی ساکنان شهرها را، بیش از پیش لازم ساخته است. در این بین روش های سنتی مدیریت شهری،دیگر جوابگوی نیازهای شهروندان در عصر جدید نیست و مدیریت شهری نیز متناسب با نیازها باید مدرن شود، چرا که نیازهای جدید شکل گرفته اند
نظارت بر مدیریت شهری و اعتماد از طریق کسب رضایت شهروندان به واسطه ارائه خدمات سیستم مدیریت شهری به شهروندان و نتیجتاً تقویت و ارتقاء سرمایه های اجتماعی، مسیر بقاء، توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان را تعریف نماید
وقتی سخن از اعتماد عمومی به میان می آید بدین معنی است که مردم انتظار دارند مدیران شهری مطابق انتظار و نیازات به مسائل و کمبود های آن ها پاسخ دهد و نتیجتا در ازای پاسخگویی به نیازات شهروندان اعتماد عمومی به مدیریت شهری ایجاد می شود
در رابطه با نظارت نیز قابل ذکر هست که در اصل هشتم قانون اساسی آمده است: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به و معروف نهی از وظیفه منکر، وظیفه ای متقابل و همگانی است بر عهده مردم در برابریکدیگر،دولت در برابر مردم و مردم در برابر دولت
نظارت همگانی وجهی از رابطه مردم و حکومت در ابعاد فرامکانی و فرازمانی که توصیف آن منوط به شناسایی مولفه های این نوع از رابطه و اثر بخشی های آن خواهد بود
اعتماد عنصر کلیدی در سرمایه احتماعی به حساب می آید،سرمایه اجتماعی شری سرمایه و موهبتی نامحسوس شناخته می شود که بیش از آنکه به فرد تعلق داشته باشد به جامعه تعلق دارد برای سنجش سرمایه اجتماعی از سه سازه استفاده می شود:اعتماد اجتماعی-انسجام اجتماعی-مشارکت اجتماعی
همانطور که اتخاذ شده قابل بحث هست که سرمایه اجتماعی از اعتماد اجتماعی ایجاد و اعتماد اجتماعی از خدمات رسانی و اجرای وظایف مدیران شهری تحقق می یابد و وجود این عوامل بی شک به توسعه مدنظر شهری می انجامد.در سیل سال قبل مشارکت های اجتماعی بین مردم و بعضی نهاد ها رو از نزدیک دیدیم.امیدواریم مدیران شهری و آبفا راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات آبگرفتگی ها را انجام بدهند و شهروندان که سرمایه اجتماعی شهر هستن بیش از این دچار مشکل نشوند.
بازدید:۵۲۷