کد خبر: ۵۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ 08 March 2021

اتمام پروژه‌ مسکن مهر تا پایان دولت فعلی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه پیگیری اتمام و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: تاکنون بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور به متقاضیان تحویل شده و تا پایان دولت تدبیر و امید پروژه های مسکن مهر به اتمام می رسند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه پیگیری اتمام و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: تاکنون بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور به متقاضیان تحویل شده و ما در سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی مسکن مهر از طرف وزارت راه و شهرسازی خود را مکلف می دانیم که تا پایان دولت تدبیر و امید پروژه های مسکن مهر بدون مشکل را به اتمام برسانیم.

احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه تنها از ابتدای بهمن امسال تاکنون بیش از ۲۰ سفر استانی برای بازدید، پیگیری و نظارت بر روند اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر داشته است، گفت: با تمام توان و نهایت دقت، عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی را در نظر داریم و سعی می‌کنیم مشکلات موجود پروژه‌ها را با همکاری و هم افزایی با ارگان‌های ذی‌ربط رفع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هنوز در حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور باقی‌مانده گفت: از این تعداد ۶۵ هزار واحد مشکلاتی از جمله مشکلات حقوقی، عدم وجود متقاضی یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند که اتمام و تحویل آن‌ها از عهده خارج است ولی مابقی پروژه‌ها را تا پایان دولت به اتمام می‌رسانیم.

وی در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور مدیران کل ادارات راه و شهرسازی برگزار شد، بر ضرورت بررسی مشکلات موردی پروژه‌های باقی‌مانده در استان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که آخرین واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده نشده موظفیم برای اتمام این طرح تلاش کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص اختصاص خدمات عمومی رفاهی به واحدهای مسکن مهر هم اظهار داشت: تاکنون ۳۹۳ باب مسجد، ۵۰۵ واحد آموزشی، ۵۴ واحد درمانی و ۷۶ کلانتری توسط سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر کشور به مسکن مهر اختصاص یافته است.

گفتنی است مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در هفته پیش رو هم از پروژه های مسکن مهر استان تهران، اصفهان و فارس بازدید خواهد کرد تا در جریان روند تکمیل پروژه های باقیمانده قرار گیرد.