کد خبر: ۵۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ 07 April 2021

اجرای طرح "مدرسه سبز" در خوزستان

در سطح کشور هنوز هیچ ارگانی رسما ساختمان‌های سبز را اجرا نکرده است. اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث این ساختمان‌ها را در اولویت قرار داده است.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا خوزستان :مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است.

علی قربانی  اظهار کرد: در سطح کشور هنوز هیچ ارگانی رسما ساختمان‌های سبز را اجرا نکرده است. اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث این ساختمان‌ها را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: اکنون در چند بخش، طرح مدارس سبز را اجرا کرده‌ایم‎؛ بخشی از این طرح را در مدارس ساخته شده موجود اجرا کردیم و بخشی دیگر را در مدارس نوساز اجرا خواهیم کرد. به عنوان مثال در مدارس ساخته شده تغییراتی در کولرها و لامپ‌ها داده‌ایم. همچنین به منظور کاهش مصرف انرژی از پنجره‌های دو جداره استفاده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است. همچنین یک پروژه در اهواز تصویب شده که به محض تامین اعتبار، اجرا خواهد شد.

قربانی در پایان گفت: یک پروژه ۲۴ کلاسه با عنوان مدرسه سبز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است و امیدواریم که سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش‌آموزان، به آنها روش‌های سازگاری با محیط زیست را هم آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند تا جهان را به سمت آینده‌ای سالم‌تر، پاک‌تر و پایدار سوق دهند.

هر مدرسه‌ای می‌تواند یک مدرسه سبز باشد؛ الگوی مدارس می‌تواند با توجه به سازگاری با محیط زیست، دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند. عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد، اما در اصل، تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست، مهمترین عامل است.
برچسب ها: مدرسه سبز