کد خبر: ۵۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ 24 April 2021

جولان دلالان در میدان تره‌بار اهواز

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: میوه فروش‌ها اگر نتوانند بارهای درجه یک را از میدان خریداری کنند، به خرید از دلال‌ها روی می‌آورند؛ دلال‌هایی که در میدان تره بار حضور دارند، بارهای لوکس و درجه یک را خریداری می‌کنند و بعد، منتظر خریدار می‌مانند.

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،عبدالرضا جمالی‌پور در خصوص مشکلات میدان تره بار اهواز، اظهار کرد: یکی از مشکلات میدان تره بار اهواز، زمان کاری میدان است که در شب از ساعت ۲۳ شروع می‌شود و تا ۱۰ صبح روز بعد ادامه دارد؛ جنس‌های لوکس و درجه یک، ساعت ۲۳ به بالاترین قیمت برای فروش می‌رسند و اغلب نیز میوه‌فروش‌های مناطق کیانپارس، زیتون و گلستان خریدار این نوع بارها هستند.

وی گفت: میوه فروش‌ها اگر نتوانند بارهای درجه یک را از میدان خریداری کنند، به خرید از دلال‌ها روی می‌آورند؛ دلال‌هایی که در میدان تره بار حضور دارند، بارهای لوکس و درجه یک را خریداری می‌کنند و بعد، منتظر خریدار می‌مانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز درباره نحوه فعالیت دلالان میوه تصریح کرد: این دلالان جای مشخصی ندارند و در زمان فروش بار خود به میوه‌فروشان، نه فاکتور به آن‌ها تحویل می‌دهند و نه به قیمت مصوب بار خود را به آن‌ها می‌فروشند.

جمالی‌پور افزود: دلالان میوه در میدان تره بار اهواز به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه جای مشخصی ندارند، اکثرا قابل شناسایی نیستند.

وی با اشاره به دلیل گران شدن اقلامی که دچار کمبود می‌شوند، گفت: زمانی که کمبود یک جنس در میدان تره بار به وجود بیاید، دلالان میوه به خرید و جمع‌آوری کالایی که دچار کمبود شده است، اقدام می‌کنند و بعد کالا را به قیمت‌های دلخواه خود به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با اشاره به عدم نظارت بر دلالان میوه، تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالای نظارت و تامین نیروی انسانی، نظارت و کنترل بر دلالان میوه در میدان تره بار اهواز صورت نمی‌گیرد و دلالان به حال خودشان رها شده‌اند؛ در یک برهه زمانی، ارگان‌های استانداری، دادستانی، سازمان میادین شهرداری، حراست دادگستری و حراست استان خوزستان پای کار آمدند و توانستند این موضوع را تا ۶۰ تا ۷۰ درصد ساماندهی کنند.

جمالی‌پور با اشاره به اوج پیک کاری دلالان میوه در میدان تره بار اهواز افزود: زمانی که میوه‌های سردرختی و نوبرانه مانند گیلاس، آلبالو و زردآلو راهی بازار می‌شوند، بیشترین میزان فعالیت دلالان میوه را شاهد هستیم.