کد خبر: ۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ 25 April 2021

خسارت زلزله اخیر گناوه به 12 روستا

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: زلزله هفته گذشته به ۳۶۰ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد در ۱۲ روستای بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرده‌ است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، احمد لطفی، به همراه تیم برآورد خسارت کمیته امداد در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان گناوه اظهار کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری اخیر در شهرستان گناوه بیش از ۱۲ روستای این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داده و به منازل و کسب و کارهای برخی مددجویان تحت حمایت خسارت وارد کرده است.

وی افزود: به لطف خدا به هیچ یک از مددجویان تحت حمایت آسیب های جانی و حتی مصدومیت وارد نشده است اما به حدود ۳۶۰ خانه آسیب و خسارت جزئی وارد شد.

این مسئول با بیان اینکه عمده خسارت‌ها شامل تخریب دیوارها و ترک خوردگی منازل مددجویان است، گفت: این منازل مسکونی با پرداخت وام بلا عوض تعمیر و بازسازی می شود.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر خاطر نشان کرد: پس از بازدیدهای صورت گرفته به همراه تیم کارشناسان این نهاد از مناطق زلزله زده و ارزیابی وضعیت مددجویان تحت حمایت، حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

احمد لطفی اظهار کرد: برآورد خسارت اولیه طی گزارشی به مرکز ارسال و با همکاری بنیاد مسکن برای افراد خسارت دیده تشکیل پرونده شده است و برای این خانوارها وام بلاعوض بازسازی پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم افطاری در ماه مبارک رمضان با مشارکت و همکاری خیران این شهرستان در چندین نوبت بین مددجویان روستاهای زلزله زده انجام شده‌ و کماکان ادامه خواهد داشت.