کد خبر: ۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ 26 April 2021

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان خوزستان از روز دوشنبه خبر داد

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: واکسیناسیون بیماران خاص از دو سه روز پیش شروع شده است؛ واکسیناسیون بیماران ام‌اس، تالاسمی ماژور و هموفیلی شروع شده بود و از روز یکشنبه نیز واکسیناسیون بیماران سرطانی شروع شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران سرطانی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون این بیماران به صورت فراخوان عمومی نیست، با مدارکی که در اختیار داریم با آن‌ها تماس خواهیم گرفت و به نوبت آن‌ها را دعوت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از روز دوشنبه واکسیناسیون سالمندان بالای ٨٠ سال در همه مراکز ما شروع خواهد شد و همه آن‌ها پرونده الکترونیکی سلامت دارند. حدود ٣١ هزار نفر در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز و ۴ هزار نفر نیز در حوزه سایر دانشکده‌های استان خوزستان پرونده دارند.

وی تصریح کرد: پرونده همه افراد بالای ٨٠ سال در خانه‌های بهداشت وجود دارد که با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد و از آن‌ها دعوت می‌شود و در چند روز همه این افراد را واکسیناسیون خواهیم کرد.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه شماره تماس افراد در بهداشت محلات وجود دارد، افزود: سامانه ما به سامانه ثبت احوال متصل است؛ برخی از شهروندان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده‌اند و برای برخی نیز این پرونده تشکیل نشده است اما نام‌شان وجود دارد که با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد و از آن‌ها برای تکمیل پرونده‌شان دعوت می‌شود و واکسیناسیون آن‌ها را انجام خواهیم داد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: افراد هنگام مراجعه باید به منظور شناسایی، کارت ملی همراه خود داشته باشند.