کد خبر: ۵۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ 11 May 2021

جزییات «تست سریع کرونا» در قطب مسافری دریایی کشور اعلام شد

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است.

به گزارش سازه نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،چنگیز جوادپور با اشاره به انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی، اظهار داشت: در صورتی که مسافران نتیجه تست PCR خود را که مدت اعتبار آن ۲۴ ساعت است، همراه نداشته باشند باید تست سریع کرونا بدهند که با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در پایانه مسافری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت مثبت بودن نتیجه تست مسافران، امکان سوار شدن به شناور وجود ندارد و اینگونه از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا حد امکان جلوگیری به عمل می‌آید چرا که افراد مبتلا ناقل هستند و نباید با سایر مسافران در یک مکان قرار داشته باشند.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه عمده سفرهای دریایی در کشور، از مسیر بندر حقانی انجام می‌شود، گفت: در نوروز ۹۹، سفرهای دریایی لغو شد اما در نوروز سال جاری این اتفاق رخ نداد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کنترل سختگیرانه در دستورکار قرار گرفت تا مردم بتوانند سفرهای دریایی خود را که جدا از بحث گردشگری دریایی است، انجام دهند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: با توجه به اینکه امکان نگهداری مسافران به مدت ۲۴ ساعت به منظور مشخص شدن جواب تست پی‌سی‌آر وجود ندارد، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام تست سریع  به منظور مشخص شدن نتیجه یک ساعته تست کرونا در دستورکار قرار گرفته است.