کد خبر: ۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ 19 May 2021
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد:

ساخت 1500 واحد مسکن ملی در خوزستان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در «طرح اقدام ملی مسکن» برای خوزستان، ساخت یک هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از مهر ،جواد حق‌شناس در حاشیه بازدید از پروژه اکباتان اهواز به عنوان یکی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان، اظهار کرد: پروژه ۵۴۰ واحد مسکونی اکباتان اهواز در هفت بلوک و در مرحله اجراست؛ استحکام‌بخشی به بستر خاک نیز در حال انجام است و امید می‌رود که کار به سرعت اجرا شود.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن برای خوزستان نیز ساخت یک هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است و اگر در مرحله چهارم متقاضیان پالایش شوند، افزایش ظرفیت نیز انجام می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان بیشتر در شهر اهواز و سپس در شهرهای شوش، دزفول و بهبهان است؛ البته شهرهای کوچک این استان نیز در حال جانمایی هستند.

حق‌شناس، به پیشرو بودن استان‌های قم و مازندران در اجرای طرح «اقدام ملی» مسکن اشاره کرد و گفت: برخی استان‌ها کار را زودتر شروع کرده و زمین‌ها را زودتر به متقاضیان تحویل داده و در نهایت امکان دریافت پروانه را قبل‌تر از دیگر استان‌ها داشتند؛ به طور مثال استان هرمزگان نزدیک سه هزار واحد مسکونی در حال اجرا دارند.

وی خبر داد: به صورت کلی تاکنون از ۴۹ هزار نفری که در برنامه بنیاد مسکن واجد شرایط هستند، تحویل زمین به حدود ۴۳ هزار نفر انجام شده و اقدامات اولیه نیز برای آنها صورت گرفته است؛ از این میان عملیات ساخت حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی را خود بنیاد آغاز کرده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: ۱۵ هزار واحد به صورت قطعه‌بندی در نظر گرفته شده که بعد از قرعه‌کشی میان متقاضیان خود مردم به صورت انفرادی در گروه‌های چهار نفره و یا گروهی ساخت در قالب گروه‌های چهار تا ۱۰ نفره مسئولیت ساخت را بر عهده گرفته‌اند؛ در این میان دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها پروژه را شروع کرده و مابقی در حال آماده‌سازی سایت یا اخذ پروانه و یافتن پیمانکار هستند.

پروژه اکباتان اهواز در منطقه انتهای شهرک برق با عنوان «اکباتان شمالی» شناخته شده که در قالب طرح اقدام ملی مسکن با ۵۳۵ واحد مسکونی در هفت بلوک اجرایی می‌شود.

اجرای این پروژه در سه فاز ۲۹۵، ۲۹۶ و ۱۴۴ واحدی تعریف شده که همه واحدها به متقاضیان مربوطه اختصاص داده شد؛ هر کدام از متقاضیان با افتتاح حساب مسدود مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده و در عین حال به هر واحد نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن اختصاص یافته است.