کد خبر: ۵۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ 30 May 2021

یورش قیمت میلگرد به 15 هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، ‌گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد از ۱۳ هزار و‌۸۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، حمید رستگار با اشاره به افزایش قیمت آهن و میلگرد  در بازار گفت: آثار تورمی بازار و رشد قیمت های جهانی فولاد در این افزایش قیمت ها بی تأثیر نیستند.

وی با بیان اینکه در چندین ماه گذشته، شاهد نابسامانی های بسیاری در بازار آهن و فولاد بوده ایم، گفت: عوامل بسیاری بر این بی نظمی ها تاثیر گذار بوده است که بارها از سوی فعالان این صنعت در رابطه با آن ها موضوعات مختلفی عنوان شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه های سرگردان و بدون پشتوانه ای که در کشور به وجود آمده هر چند وقت یکبار یکی از بازارها را هدف قرار می دهد و همین مسئله موجب افزایش غیرقابل انتظار قیمت ها در آن بازار می شود. همین شرایط به وجود آورنده گرانی کاذب و برهم ریختگی نظم بازار می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: دولت مسئول چنین بی نظمی هایی در بازار می باشد و می بایست در جهت بهبود شرایط موجود تصمیمات مهمی اتخاذ کند. در غیر این صورت وضعیت موجود موجب متضرر شدن مردم و همچنین فعالان واقعی بازار خواهد شد.

معاملات بورس کالا و افزایش قیمت پایه شمش نیز در افزایش قیمت ها در بازار آهن بی تاثیر نبوده است. البته لازم به ذکر است که روند افزایشی قیمت ها که در بازار آهن با آن مواجه هستیم با تقاضای موجود در بازار تناسبی ندارد.

رستگار تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد از 13 هزار و 800 تومان به 15 هزار تومان رسیده است.