کد خبر: ۵۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ 05 July 2021
در سه ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با 15 درصد رشد نزدیک به 11 میلیون تن رسید.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به تخلیه و بارگیری 10 میلیون و 831 هزار تن  انواع کالای نفتی و غیرنفتی  تا پایان خردادماه سال جاری گفت: از این میزان 6 میلیون و 681 هزار تن را کالای غیرنفتی و  و بیش از 4 میلیون تن نیز کالای  نفتی تشکیل می‌دهد.
دریس همچنین با اشاره به امکانات مساعد و تجهیزات توانمند در پایانه‎های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری و صنایع نفتی همجوار اظهار داشت: به دنبال ورود 123 فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی و تخلیه و بارگیری  بیش از 4 میلیون انواع فرآورده‌های نفتی، 70 درصد رصد رشد در این زمینه به دست آمد.
وی همچنین با اشاره به ترانزیت بیش از 119 هزار تن انواع کالا در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 46 رصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.
یادآوری می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.