کد خبر: ۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ 05 September 2021
برای سالجاری انجام گرفت؛

۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح‌های عمران روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی امسال حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که به نسبت تخصیص اعتبار هم طرح‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از مهر: محمد رضا شاملو افزود: امسال با کمک‌های دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات نسبتا خوبی برای عمران روستایی اختصاص پیدا کرده است و در سال جاری پیش بینی کردیم در ۳ هزار و ۵۰۰ روستا طرح هادی تهیه یا بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی ۱۰ ساله است وچون مدت این طرح در بسیاری از روستاها تمام شده است و مردم با مشکل مواجه هستند، افزود: بازنگری طرح‌های هادی یکی از اولویت‌های ماست و در زمینه بهسازی محیط روستایی نیز ۴ هزار و ۷۰۰ طرح جدید ونیمه تمام در دستور کار قرار دارد که در اجرای ان ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر شبکه درون روستاها بهسازی خواهد شد.

وی گفت: از مهم‌ترین کارهای این معابر آسفالت و سنگ فرش و پیاده رو سازی است که حدود ۱۹ میلیون مترمربع آسفالت و حدود ۲ هزار کیلومتر شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و ساخت جوی آب و جدول انجام می‌شود.

شاملو تصریح کرد: در ۲۲۰ روستا ساماندهی فضاهای ویژه و مراکز محلات و بوستان‌های روستایی در دستور کار قرار دارد که در سال جاری عملیاتی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره اعتبارات داخلی نیز گفت: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های پیش بینی شده امسال به پایان می‌رسد، افزود: در هفته دولت در ۶۴۵ روستا طرح هادی به بهره برداری رسید که با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

شاملو درباره سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: همکاری بسیار خوبی با سازمان ثبت اسناد و املاک داریم و با توجه به شعار سال جاری پیش بینی شده است درگاه مشترکی را با این سازمان طراحی کنیم تا تمام صدور سند از طریق این درگاه انجام شود.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات مرکزی مشترک برای سند دار کردن، مقرر شد راه‌های قانونی سنددار کردن را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی دولت و مجلس پیگیری کنیم و در صورت تصویب مجلس، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هم در پوشش طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی قرار گیرد.