کد خبر: ۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ 13 September 2021

ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان به مرحله نماکاری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در بازدید از روند تولید قطعات پیش‌ساخته نمای موزه منطقه‌ای خوزستان گفت: اجرای این طرح به بزرگ‌ترین کارخانه تولید قطعات G.F.R.C واگذار شده است.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: سیدحکمت‌الله موسوی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت اجرای دقیق و باکیفیت نمای موزه منطقه‌ای خوزستان، از نزدیک روند تولید و ساخت قطعات مربوط به نمای موزه را پیگیری و ارزیابی کردم.

او با اشاره به این‌که اجرای طرح یادشده، به شرکت دیسمان اصفهان، بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین کارخانه تولید قطعات G.F.R.C در کشور واگذار شده افزود: به‌منظور پیگیری و پایش از مراحل تولید و برنامه‌ریزی برای نحوه ارسال این قطعات در زمان  فشرده، جلسه‌ای با مدیران شرکت دیسمان در محل کارخانه برگزار و پس از آن از خط تولید و بارانداز کارخانه بازدید میدانی شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: باتوجه به ابعاد بزرگ این قطعات که به طور میانگین ۶/۲۰*۳ متر است، بارگیری و حمل و تخلیه این قطعات دارای حساسیت و نیاز به بررسی مسائل فنی دقیق، از انتخاب نوع کشنده تا شاسی‌کشی درست هنگام ارسال و تخلیه اصولی داشت که در این بازدید ارزیابی شد.

او با بیان این‌که موزه منطقه‌ای خو‎زستان به مساحت ۵۰ هزار متر مکعب و با زیربنای ۱۱ هزار متر در ۲ طبقه در سال ۸۷ در فهرست طرح‌های ماندگار معرفی شد افزود: این موزه، دارای بخش‌های مهمی از جمله آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ، کتابخانه، سالن بازی کودکان، نمازخانه، سایت‌پژوهشی، سایت اداری، کارگاه مرمت، آزمایشگاه اشیاء و پنج مخزن امن اشیا است.

برپایه اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، عملیات ساخت موزه منطقه‌ای از سال ۱۳۸۵ توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان آغاز شده است. هدف از احداث این موزه در پارک جزیره اهواز، ایجاد موزه با ۲ موضوع باستان‌شناسی و مردم‌شناسی به صورت منطقه‌ای با مرکزیت استان خوزستان در میان استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه از کشور است.
نیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
چه
عالییییی
محمدطاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
خبر مسرت بخشی ست
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
درود برفعالان حوزه فرهنگ و هنر