کد خبر: ۵۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰ 15 October 2021
مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد

شناسایی تهدیدهای پیش رو در مناطق زلزله‌زده خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شناسایی تهدیدهای پیش رو در مناطق زلزله‌زده، بر لزوم تامین اقلام معیشتی ضروری ساکنان این مناطق تاکید کرد.
 به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:علی خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه امدادرسانی به زلزله‌زدگان را بر عهده دارد که در این راستا اقدام شده است.

 وی افزود: طبیعتا به دلیل عشایری بودن برخی از اهالی و برگشت آن‌ها از مناطق ییلاقی، هنوز تعدادی از اهالی نیز در این منطقه ساکن نشده‌اند. بنابراین زمانی برای لکه‌گیری در نظر گرفته شده و با هماهنگی دهیاران، شوراها و بخشداری‌ها کار بررسی در حال انجام است.

خدادادی بیان کرد: با توجه به کم برخوردار بودن منطقه، از گذشته به توانمندسازی و محرومیت‌زدایی این مناطق توجه داشته‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش خانه‌های هلال در زمان وقوع بحران‌ها و توامندسازی مردم با آموزش، گفت: در نظر داریم علاوه بر کمک خیرین در زمینه توانمندسازی و محرومیت‌زدایی، از نقش خانه‌های هلال در توزیع عادلانه و دقیق اقلام بین نیازمندان نیز بهره ببریم که در این راستا باید خانه‌های هلال توسعه یابند.

وی عنوان کرد: تهدیدهای پیش رو در مناطق زلزله‌زده خوزستان شناسایی شده است و باید برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدگی به این مناطق از طریق خیرین و نهادهای مختلف انجام شود تا شاهد موازی‌کاری نباشیم. از طرف دیگر نیازهای کوتاه مدت این افراد از جمله اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی و نفت مورد نیاز وسایل گرمایشی نیز باید تامین شود. با توجه به تخریب آغل‌های احشام نیز باید نگاه ویژه‌ای به تامین علوفه دام و بازسازی آغل‌ها شود.

خدادادی افزود: جمعیت هلال احمر با تسهیل‌گری، زمینه حضور گروه‌های جهادی و مجموعه‌های دیگر و هدایت خیرین را برای انسجام و هماهنگی بیشتر در قالب قرارگاهی که تحت عنوان قرارگاه شهید حسین‌پور شکل گرفته است، انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: نتیجه‌بخش بودن این نظام‌بندی قطعا در آینده در بازسازی مسکن و هدایت خیرین در این خصوص تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عدم پوشش آنتن‌دهی، وضعیت آب شرب بهداشتی و وضعیت مسیرها و تردد در مناطق زلزله‌زده، از جمله مشکلات این مناطق است. با توجه به فقدان سرپناه مناسب و پیش رو بودن سرما، پس‌لرزه‌ها می‌تواند تهدید جدی برای ساکنان این مناطق به ویژه افراد آسیب‌پذیر باشد.

وی تصریح کرد: احتمال بارندگی و سیلاب‌ها را نیز باید مورد توجه قرار دهیم تا اهالی در مکان ایمن اسکان یابند و در آینده نیز تلفات جانی نداشته باشیم.

خدادادی افزود: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مانند ایجاد اقامت‌گاه‌های گردشگری در مناطق گردشگری تخریب‌شده مانند سوسن و شیمبار، در اشتغال‌زایی مردم این منطقه بسیار تاثیرگذار است.