کد خبر: ۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰ 15 October 2021
نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز:

سرمایه آهن‌فروشان، دیگر جوابگوی خرید آهن نیست

رضا نادری در خصوص قیمت میلگرد و وضعیت آن در بازار اظهار کرد: قیمت میلگرد فعلا ثابت اما روبه بالا است. در ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم میلگرد از حدود ۱۷ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت و در حال حاضر این قیمت به ۱۶ هزار تومان رسیده است.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: بسیاری از همکاران ما توان خرید یک ظرفیمیلگرد ت که ۲۵ تن است و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد را ندارند و به صورت شریکی با دیگر همکاران خود اقدام به خرید می‌کنند.

رضا نادری  در خصوص قیمت میلگرد و وضعیت آن در بازار اظهار کرد: قیمت میلگرد فعلا ثابت اما روبه بالا است. در ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم میلگرد از حدود ۱۷ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت و در حال حاضر این قیمت به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از هر رکود، افزایش قیمت به وجود می‌آید، افزود: بازار آهن در رکود تورمی قرار دارد و تعداد معاملات در این بازار، بسیار کم است و میزان معاملات آهن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی روبه رو شده است.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز تصریح کرد: افزایش قیمت میلگرد در بازار، اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت؛‌ نقل و انتقالات پول در بانک‌ها سخت شده است و درگیر محدودیت‌ها و قوانین دست و پاگیری است که همگی باعث ایجاد رکود در بازارها می‌شوند.

نادری در خصوص دلال‌ها در بازار آهن عنوان کرد: در تمام دنیا، دلال بخشی از بازار و اقتصاد است و نمی‌توان آن‌ها را از بین برد؛ در ایران نیز دلال‌ها وجود دارند اما به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی اعضای صنف آهن‌فروشان اهواز از سال گذشته تاکنون، افزود: به دلیل گرانی، تورم، مشکلات مربوط به اداره دارایی و دیگر موارد، ریزش زیادی در بین اعضای صنف آهن فروش به وجود آمد و سرمایه بسیاری از فروشندگان آهن، دیگر جوابگوی قیمت‌ها نیست؛ به دلیل افزایش قیمت آهن، توان خرید نیز به همان میزان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز ادامه داد: بسیاری از همکاران ما توان خرید یک ظرفیت میلگرد که ۲۵ تن است و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد را ندارند و به صورت شریکی با دیگر همکاران خود اقدام به خرید می‌کنند. میزان نقدینگی در جامعه با افت شدیدی روبه‌رو شده است و این موضوع باعث از دست رفتن قدرت خرید می‌شود.
برچسب ها: آهن‌فروشان،